Fotboll och sorgligt avsked

Det ligger granbarr precis ÖVERALLT här. I diskhon, i soffan, golvet, badrumsmattan, soffbordet. Då har jag ändå sopat och dammsugit så svetten lackat. Det kan Wenke och Elin intyga.
Idag har vi haft julgransskakning här hemma. Bättre sent än aldrig så att säga.
Jag är av den uppfattningen att man inte kan slänga ut granen utan att först ha haft en ordentlig avtackning!
Elin, Wenke och Annika kom hit på lunch först. Det blev vego-paj som jag med god hjälp av wenke lagat. O vet ni vad, den blev LYCKAD!! Jag börjar hitta tillbaka till matlagningskonsten igen, och när det kommer till matpaj är jag f* oslagbar alltså.
Sen blev det julfika med kvarglömda lussebullar, pepparkakor och pepparkaksmuffins.   
Efter det var det dags för granen att strippa. Och nog gjorde den det. Både dekorationer, kulor och BARR åkte av så tillslut var det en mycket naken pinne som stod kvar i sin fot. 

Annars har den här helgen stavats F.O.T.B.O.L.L. 
I fredagsnatt spelade jag i Team Sportia Cup.
kl 03.00 hade vi första matchen och motståndet stod Gotland södra för. Vinst blev det där med 1-0.
Andra matchen spelade vi mot P18 där det blev förlust med 2-0.
Vi kom tvåa i gruppen och fick spela semi mot Dalhem 1. Våra lagkompisar med andra ord. Där blev det förlust med 1-0 och därmed var det slutspelat för oss. 
kl 06.00 kom jag hem. Åt, duschade, såg stjärnorna på slottet, och somnade 07.30.
Efter uppvaknande några timmar senare städade jag lägenheten innan det återigen var dags för träff med fotbollskompisarna. Middag och därefter fotbollstittande i södervärnshallen var vad kvällen bjöd på.
Ikväll gick finalen mellan Dalhem 1 och P18 i södervärn och där vann Dalhem med 2-0. Tjohoo!!

Nu går denna fotbollshelg mot sitt slut. En helg som ruckat ordentligt på sovrutinerna och allt vad tidsuppfattning beträffar. Känns som att helgen varit en enda lång dag. 
Men nu är det måndag om några timmar igen. Usch, må det bli helg fort igen!

Julgransskakning steg för steg:

1. 

2.

3. klipp, klipp

4.

5. Godispåse ingår i julgransskakning.. 


Va tomt det känns utan min julevän. Det ekar tomt. snyft*



PussKram  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback