Snöbackar och nattfotboll

Klockan är 20.20 och jag borde verkligen försöka sluta mina ögon och somna in en liten stund.
- men herregud, klockan är ju inte ens nio och det är dessutom fredag! tänker ni kanske.
Ja men nu är det såhär att det ska spelas fotboll i natt. I södervärnshallen spelar vi kl 03.00 första matchen i Team sportia Cup. Det ska bli skitkul även om tiden är rent åt h*vete. Okej, det är en dygnet runt cup och någon måste ju spela de jobbiga timmarna då också, men att det alltid ska va damseniorerna!
Jaja, jag ser mycket fram emot detta iallafall. Bara man kunde få lite vila innan hade det varit fint.

Min mage är ur form. Illamående konstant. Ibland lite, ibland mycket, men i princip hela tiden. Det känns så där..

Men trots magproblem fick jag i mig mycket god pastasås ikväll (ja det stämmer, jag höll mig långt ifrån matlagningen så då blev det gott), som Micka alias mästerkocken lagat så fint. Vi, några ur laget, värmde upp inför nattens strapatser med lite middag hemma hos Helena ikväll. En trevlig stund blev det.

Och så måste jag nämna snön nu innan jag bäddar ner mej i soffan. Mina ögon har aldrig skådat så här mycket snö på denna ö NÅGONSIN!! Det är verkligen snö överallt.
Hade det inte varit för att jag har en liten pluttbil som dränks när det snöar så här mycket, så hade jag varit en mycket lycklig liten människa. Nu är jag dock inte lika förtjust, igår fick vi gräva fram min bil från parkerigen (som inte skottas över huvudtaget!!) här hemma. Jag, Elin, mamma och en snäll kille som råkade passera förbi knuffade loss min lilla toya.
Nej mamma och Elin, jag ska inte berätta nåt mer nu. Det är vår lilla hemlis... (hoho, interna grejer mina kära bloggvänner, sånt är kul..)

Nu måste jag försöka slumra in en stund. Let's dance juryn får prata mej till sömns..

Trevlig Helg!

PussKram

Kommentarer
Postat av: TeWs'nN.

Shalom.



DET DRAR JU ONÖDIG STRÖM OM DU SOMNAR MED TV:N PÅ!!!

Man försöker faktiskt rädda världen här! arrrrgh... arwh, arghh..



Och du vet.. Så länge du inte är morgon-må-illa så äre väl lugnt?? (Hahahahahahhahahahahah.. Jag är rolig.)



Herregud. HUR kan du bara få för dig att sova vid halv nio, när du ska spela klockan tre?!

Jag gick och lade mig 20.00 så att jag inte skulle dö fullkomligt sedan - sådär klockan kvart över fyra.



Hann du se månen när du kom ut i friluften igen, eller hade molnen hunnit sluka den (och all himmel med alla stjärnor)? Den var så vacker och.. utomordentligt ståtlig, i all sin prakt!



Förresten så borde du komma ut hit till Källunge och fota lite ute i änget. Man kan gå på ån nu och jag tror nog man kan ta riktigt fina bilder, där isen lämnat hål eller trädrötter med istappar som är som kedjade mellan rötter och å-is. Svårt att beskriva, men det påminner lite om istappar, men de hänger inte ner i tomma luften eller.. Jae.. Hur som helst! Det är vackert i alla fall!



Jag vet vad du tänker och:

Nej. Jag försöker inte locka hem dig igen. u.u



Hej då.

2010-01-30 @ 12:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback