Lägesrapport, vecka 1 år 2010

Då var man ute på landet igen.
Snön ligger fortfarande decimetertjock över hela ön och jag är i det närmaste upp över öronen förälskad i denna mjuka, kalla, fina, vita snö!

Lägesrapport kanske. Jag uppdaterar fortfarande väldigt dåligt.

I tisdags skrev jag senast. då hade jag jobbat hela dagen och fick dessutom jobba över vilket gjorde att jag missade ÅRETS FÖRSTA FOTBOLLSTRÄNING!! Det var riktigt surt.

I onsdags var det röd dag och kors i taket, vi fick va lediga från jobbet!! Denna lediga dag spenderade jag hos farmor och farfar med alla mina farbröder och kusiner. Farfar fyllde nämligen år och det blev som vanligt en dag med proppmätta magar och glada miner. Min  farmor bakar och lagar alltid så himla mycket!
Mot kvällen sa jag och kusin Ida hejdå till släktingarna och åkte mot visborgskyrkan där en julkonsert med vår kör skulle avhandlas. Det var svinvarmt i kyrkan men annars gick det nog ganska bra för oss. Jag hade ett solo för första gången i nya kören och var skitnervös, och jag tyckte det gick sådär men ingen sa att det lät förjävligt iallafall.

Torsdagen blev en enda lång jobbdag. Klockan 06.00 började jag och slutade inte förrän 18.15. Därefter var det raka vägen hem. Köpte mat från pastavagnen på vägen, duschade, åt, ringde några korta samtal, somnade. Kul dag. Verkligen..

Fredagen var jobb 06.00 till 17.00. Bättre än dagen innan men ändå för lång arbetsdag enligt mej. Sen var det raka vägen till källunge för släktmiddag här hos mor och far med mormor och morfar samt en drös kusiner. Det var roligt, gott och trevligt.

Idag har jag sovit länge (sova är så underbart ljuvligt!) och åkt skidor med min mamma och mormor här utanför på åkrarna. Årets och vintersäsongens första skidtur för min egen del och det var härligt. Va fantastiskt det ändå hade varit om vädret tillåtit och man haft tiden till att åka såhär fint VARENDA dag! Jag älskar längdskidåkning.

Och i morgon blir det mer av den varan. Någon väldigt genialisk människa i mitt fotbollslag har kommit på den magnifika idéen att vi ska åka skidor på morgondagens träning. Shit va kul det ska bli!

Innan dess är det en lördagkväll kvar. Om nån timme ska jag lämna källunge för den här gången och bege mej in till stan igen. Ikväll får jag besök av Annika o Elin och vi ska ha lite myskväll. Det ser jag också fram emot!

En rolig helg att vänta med andra ord.

PussKram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback