En mycket bättre fredagkväll

Jisses vad tiden kom att gå snabbt den här veckan då! Denna fredag slapp jag undan 16 timmars jobb. Hela veckan har faktiskt gått lugnt till och två morgnar har vi tillochmed fått sovmorgon och inte börjat förrän klockan 7!

Men bara för att man haft en lugn vecka betyder det ju inte att man uppskattar helgen mindre direkt. Ikväll har jag slappat ordentligt. Orkar inte så mycket mer, men det är ju rätt skönt o slappa faktiskt. Elin var på besök en liten stund och så har jag pratat en massa i telefon.

Nej men alltså jaha. Nu har man inte bloggat på knappa veckan och en massa borde ju kunna skrivas, men tror ni jag kommer på nåt!? näe.

Jaja, Gudrun Schyman är min idol i Let's dance iallafall. Så mycket kan jag säga.

Snöat har det gjort också. Nytt snöoväder väntas dra in under natten med. Jag låter bli att klaga, det sköter resten av sverige så bra. Det stör mej en aning, detta gnällande. Alla vet vi ju hur mycket många av oss går och suktar efter en riktig vinter med SNÖ när det bara är gråtrist och snöblask i vårt avlånga land. Vintrarna ser ju oftast så ut här på ön, slask och snöblandat regn. Skittrist!
Så får vi plötsligt en vinter då snön kan mätas i meter och termometrarna ser ut att ha fastnat i minusläge. Äntligen för klimatförändringarna något gott med sej! 
Men självklart duger det inte åt oss kräsna svenskar. 
Åh nej min bil fastnar på parkeringen, åh nej vägverkets årsbudget går åt skogen med all snöröjning, åh nej taket rasar in, åh nej va kallt det är, åh nej vad blöt jag blir av all snö.
Bli nöjda nån jädra gång! Vi bor i Norden. I norr. Norra delen av jordklotet. Alla vet att norra delar är kallare än södra delar. Sverige-Norden-Kallt-Vinter.
Ta det lugnt, "chilla" som moderna folk säger, det är ju bara februari än! En vintermånad. Det SKA INTE vara vår ännu. Och ni kan nog vara lugna. tids nog hittar solen fram och smälter bort detta vita vinterlandskap. Då kommer det klagas på att det är slaskigt igen, så passa på och njut av fluffig snö, frisk kalluft, och knarr under skorna. Amen.

Nu har jag uppläxat färdigt.

I morgon ska jag fika eller äta lunch på stan med en människa. Sen ska jag köpa strumpbyxor till en kompis, i gengäld kommer hon och festar med mej på kvällen. Sen ska jag städa lägenheten (det är så äckeldammigt här att jag i morse frågade mej själv om det verkligen var jag som bodde och skötte om denna lägenhet, jag är egentligen ganska pedant med damm men samtidigt väldigt lat) så att det blir fint och DAMMFRITT. Sen måste jag nog handla för mina vänner är lata och går självförsvarskurser istället för att planera kvällens tjejmiddag. Sen blir det förhoppningsvis lördagkväll och då kommer min strumpbyxekompis och mina självförsvarskompisar och min pluggkompis på middag här. Då kommer jag förmodligen inte vara färdig för fem öre. Dom kommer få laga maten medan jag duschar, sminkar mej, pekar ut vilka tallrikar vi ska ha till middagen, och tänder ljus. Sen blir maten klar och då ska vi äta den och bli supermätta. Samtidigt ska vi dricka oss roligt fulla och sen ska kvällen bli skitkul med dans och stoj och skoj.
På söndag ska jag åka till mor och far kanske. Och träna.

Trevlig Helg på er!

PussKram

Kommentarer
Postat av: Moa

Sant om snön! Jag gillar det. Vackert ju=)

Jag hinner nog inte träna på söndag ändå.. =( Men vi ses om några månader=) Ha det så bra och ge oss svenskar fina morötter ;)

Kram

Postat av: Mickis

Vi gillar snön! För i år kan inte Filleman börja jobba förren snön är borta och då får vi ha han hemma :) wiiiii!

2010-02-20 @ 08:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback