Jag ville bara säga er...

Det finns stunder då man inte mår bra. Man tycker allt är skit av någon anledning. Vi upplever det alla flera gånger under vår livstid, vissa oftare än andra men alla mår vi skit nån gång i livet.

När jag känner mej riktigt nere och deppig, trött och stressad kommer jag ibland att tänka på dom fina människor som alltid finns omkring mej... 
Min familj med mamma, pappa, systrarna och kissekatten. Som pysslar om mej när jag kommer hem förbi nån gång i kvartalet.. Bjuder mej på god mat och låter mej vara sur och bitter om jag känner för det. Klappar mej på huvudet och stöttar mej när allt känns tungt. Som kört på mej till alla träningar och fritidsaktiviteter genom alla år. som kommer och hjälper mej med kalla element och andra problem som jag inte klarar ut. Som alltid finns där hur jävlig jag än är. 
Vidare har jag ett helt fotbollslag som är helt fantastiska bara genom att vara där. Som inte blir sura för att jag knappt tränar längre, utan är glada (tror jag iaf!) när jag väl dyker upp. Och när jag väl dyker upp så klagar jag bara över mitt jobb och att allt är blä men ändå tycker dom om mej! Ett glatt gäng som gör så mycket bara genom att finnas till.
Och mina fina soulmates, ni vet vilka ni är. Som får se både mina allra bästa sidor och mina absolut värsta sidor men som alltid stöttar och finns där i alla lägen. Som blir sjukt oroliga om jag inte hör av mej en kväll och börjar genast involvera folk i att hitta mej. Jag kan ju ligga medvetslös i en snödriva nånstans! Som tröstar och lyssnar i oändligthet när jag kommer med dumma problem. Som vill vara med mej! 
Sen har jag ett arbetsgäng som ibland förbluffar en och får en att undra om människor verkligen kan vara så roligt knäppa. Dom som får ett skitjobb att ändå bli genomförbart genom att vara öppna och omtänksamma. 

När jag börjar tänka på alla ni fina människor som på ett eller annat sätt finns omkring mej, så känns allt så mycket bättre. Det löser inte problemen, men för en liten stund känns allt lite lättare. Det värmer nåt enormt att ni finns och ni ska veta vad ni betyder mycket för mej!

Så idag, på kärlekens dag, vill jag skänka alla röda rosor, hjärtan och choklad till er.
Vem behöver en kille som köper rosor när man har er!? Ni är så mycket bättre än alla pojkvänner i hela världen!
                                                     I love U guys!!!



Kommentarer
Postat av: Helenaadman.blogg.se

Klart att i uppskattar när du kommer och vi vet att du kommer så fort du kan! Alla vi som jobbar vet att det kan va jäkligt tufft att få ihop dagar, veckor och mpnaderna! Det handlar om prioritering. Jobb,fritid och privatliv! Vist önskar man ibland att man hade 48 timmar på ett dygn men tyvärr! Och jobbet går alltid i första hand! Utan penagr och jobb kommer man ingenstans! Sköt om dig! Puss o Kram

2010-02-15 @ 15:21:58
Postat av: Moa

Håller med föregående "talare". Man tränar så fort man kan och då är man ALLTID välkommen! Kämpa på=)

Kram

2010-02-16 @ 13:21:56
Postat av: Linda

Gud vad bra skrivet Isabelle! Jätte jätte fint!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback