Att inte kunna avstå godis

Usch vad jag syndar idag. Jag har en regel jag håller hårdare på än andra i mitt liv. INGA SÖTSAKER PÅ VARDAGARNA. Helgerna är det fritt fram för kaloribomber och socker i alla dess former, men på vardagarna ska jag försöka leva på fullkorn och frukt. Jag har nämligen en tendens till att missbruka detta hemska socker när det finns tillgängligt. Denna regel funkar ganska bra oftast, men inte idag.
En arbetskollega fyller år idag och han bjöd då på delicatobollar på lunchen idag. Mycket kan jag stå emot men inte DELICATOBOLLAR!!
Därmed tyckte jag att loppet ändå var kört och kunde lika bra fortsätta på den onyttiga banan resten av dagen. När vi dessutom fick en halvtimmes övertid på eftermiddagen tyckte jag dessutom att jag förtjänade lite socker på kvällen.
Så när jag ikväll gick in på willys för att handla mjölk och schampoo kunde jag inte låta bli att göra en sväng förbi kakhyllorna och godiset också. Det resulterade i mjölkchoklad och ett paket ballerina-kex med den nya smaken "kladdkaka".
På vägen hem hade jag ångest över allt socker o onyttigt jag köpt och svor över den självdisciplin jag uppenbarligen saknar.
När jag nu senare ikväll skulle smocka i mej det här chokladen hittade jag inte chokladkakan. Jag måste ha glömt den i affären. Betalat den har jag iallafall.
Lite deppig blev jag först, tröståt ett ballerinakex med kladdkakssmak, men sen kom jag på att det var lika bra att den aldrig kom med hem. Jag blir ju helt sockertokig!!

Så, kul historia va.

Ikväll är jag träningsledig och körledig så då chattar jag med Elin och Matilda.
Vi kan inte ses alla tre längre eftersom matilda börjat plugga på fastlandet så då blir det msn istället. Man får ju inte vara dum.
I övrigt hatar jag mitt jobb. Dom tycker att vi ska jobba tills vi faller ihop och dör, men det gillar inte vi.

Nu kommer jag inte på nåt mer vardagstråkigt att berätta. 
Jag mår plötsligt väldigt illa över dom där kexen. 


                                     
    
                                                        
Bild     


PussKram


Kommentarer
Postat av: Moa

Men du, va dom goda? Kakorna som du fick med dig hem alltså ;) Är dom kladdiga inuti? Inte för att jag gillar kakor och skriver världens längsta kommentar.. Haha.

2010-02-10 @ 21:02:18
Postat av: Micka

haha, ditt lilla kakmonster där :)

Men du kan nog behöva lite socker, så som du jobbar och dessutom tränar på kvällarna :)

Ses sen hoppas jag.

Puss o kram

2010-02-11 @ 15:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback