Mitt livs sämsta fredag någonsin

Äntligen tog arbetsveckan slut. Den har varit alldeles för jobbig.
Kroppen känns fortfarande lite skakig och huvudet är segt efter gårdagens hårda påfrestelser.

Det är mer än sjukt, men jag jobbade i över 16 timmar igår. Jag sorterade morötter i sexton TIMMAR! Hela dagen, hela kvällen var märklig. Folk var så utmattade att dom inte ens orkade bli förbannade längre. Problem togs med ett hånskratt istället för svordomar. Ja, man kunde faktiskt inget annat göra än att skratta åt eländet.
Hela veckan har stavats KAOS med jättestora ordrar samtidigt som maskinerna går sönder på löpande band, och när fredagen kom var vi fortfarande väldigt efter. Det var ett MÅSTE att ordrarna skulle klaras så övertid var oundvikligt, men ingen ville åka dit på lördagen så vi valde att göra det klart på fredagen och jobba tills allt var färdigt.
Ledningen tog i oss med silkesvantar hela dagen. Dom visste att det var bäst att hålla sig på den lugna sidan annars var risken stor att man åkte på stryk eller fick sej en ordentlig utskällning. Ja, det var verkligen en konstig dag. Vi bjöds på pizza på kvällen iallafall. Snällt.
Usch, tragiskt är vad det är. Jag är trött på grund av morötter! Jag är slut i kroppen på grund av morötter! Mitt huvud är segt på grund av morötter! jag missade en fotbollsmatch på grund av MORÖTTER!
Naj usch.

Så som ni förstår har denna lördag gått i vilans tecken. Fick tacka nej till en träningsmatch, vilket kändes riktigt surt. Jag vill ju vara med och visa att jag kan! men det får bli nån annan gång..
Nej istället sov jag hela förmiddagen. Sen var jag på bio med mina arbetskompis Carola och min lillasyster Thessan. Jag och Carola har pratat så väldigt länge om att gå och se Avatar (mycket bra, möjligtvis lite för typiskt "amerikansk") och idag kom vi då äntligen iväg. Efter det fikade vi här hemma hos mej. En mysig dag. Sen åkte jag och Thessan och mötte upp Elin för att handla kvällsmat, och ikväll har vi haft myslördag med hamburgare, lite vin och melodifestival här hemma. 

I morgon ska jag och Elin till endre där vi ska bli bjudna på fika av Wenkes innebandylag. Det låter gott. Träning på kvällen på Friskis&Svettis med fotbollslaget. 

PussKram 


Kommentarer
Postat av: Mickis

som "tur" var så ställdes matchen in :)

2010-02-14 @ 08:56:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback