Let the sunshine in!

Fredagkväll och nu börjar jag leva igen. Ingenting kan få mej på dåligt humör nu. Helg är bannimej det bästa som finns. Tänk om man jobbade precis varje dag, att man ALDRIG var ledig EN ENDA DAG. Inte ens på julafton. Människan hade nog varit ett utdött släkte då. Jag hade varit död iallafall.

I eftermiddags började fredagsfeelingen infinna sej hos mej. Jag stod och packade på jobbet och stod vid ett fönster och kunde då se den alldeles underbara solen skina in, och det lyste upp både snölandskap, packeri och mitt sinne. Jag blev på jätteprathumör och töntade mej och skrattade med alla arbetskompisar resten av arbetsdagen. Det var skönt. Helt otroligt vad lite solsken kan göra med en!
Sen åkte jag hem. Solen var bautastor och lyste knallrött där den nu började traska neråt, det började skymma lite, och jag var fortfarande på strålande humör. Mötte upp Elin på stan, vi handlade kvällsmat, lösgodis och semlor för att sen åka hem till mej och fixa i ordning maten innan Annika anslöt sej till oss.
Vi har nu haft en mycket lugn och trevlig kväll med god mat, massa prat, godis, uppdateringar om senaste veckan, semlor, Let's dance och en massa skrattande uppå det.
Jag får aldrig nog av dom där tjejerna alltså.

Helgen bjuder på en massa skoj. I morgon blir det stor Dalhemdag. Då ska mitt fotbollslag ihop med herrlaget ha en aktivitetsdag som bjuder på både pulkaåkning, korvgrillning och nån form av inomhusaktivitet (hörde nåt om basket eller volleyboll, snälla låt det INTE vara basket!), och på kvällen blir det middag på O'learys. Något jag ser mycker fram emot!

På söndag ska jag hem till mor och far tror jag. Hela familjen ska försöka samlas igen, något jag inte tror har hänt sen jul. Det ska bli mysigt. Dessa familjesammankomster känns som om de bara blir värdefullare för varje gång vi ses. Att få sitta samlade alla fem runt middagsbordet och prata om allt möjligt. När man ännu bodde hemma hände det oftare och då uppskattade jag det långt ifrån lika mycket som jag gör det idag när jag flyttat hemifrån. 

Söndagkväll blir det friskis och svettis med fotbollen. Ska även försöka hinna åka förbi Elin och tillsammans med Wenke ska vi planera lite...

Så ser mina två kommande helgdagar ut.
Hoppas ni får en lika härlig helg som jag nu ska se till att få!


PussKram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback