Snart....

Om några timmar smäller det.
Det vi alla gått och väntat på så länge.
Den stora dagen.
Dagen D.
ISABELLE 20 ÅR!!!!!

Ikväll befinner jag mig hemma hos föräldrarna. Då får jag sång och paket på sängen imorgon. Inte illa.
I övrigt får firandet vänta till nästa helg då släkten kommer. Vännerna kommer få vänta ytterligare ett tag.
Jag har kommit på den smarta idéen att sprida ut firandet under några veckor för att på så sätt få fylla år extra länge. Ganska smart va!
Ja, och så var det ju personalfest på lördag också...

Trevligt nog blev jag ledig från jobbet imorgon på den stora dagen. Vi har verkligen jättelite att göra för tillfället. Så nu har jag ännu mer tid för firande och bakande.


Ooh, vilken harmonisk dag jag haft idag. Vaknade först kl 7 av att hela huset lät. Samtliga grannar på alla håll var i den värsta morgonjäktningen. Jag har knappt märkt av grannarna tidigare men imorse var det verkligen livat. Jag kliver alltid upp en timme tidigare än vad dom verkar göra och det är alltid tyst och lugnt då.
Somnade lyckligt in igen till tonerna av barnskrik, rusande steg i trappuppgången och irriterade röster. Ha.Ha.
Nästa gång jag vaknade var det återigen knäpptyst och klockan kvart över tio så då klev jag upp.
Ooh, så härligt med sovmorgon mitt i veckan!

Åt frukost och började pyssla runt i lägenheten, städade badrummet, skruvade åt sängben, diskade, och packade. Sen tog jag en promenad nere vid strandpromenaden och njöt av det härliga sensommarvädret (ja, det var riktigt varmt faktiskt!) och därefter lunch innan jag åkte till posten för att posta lite brev. Efter handlande på Willys åkte jag hem till Källunge och där är jag nu.
Guu, va jag älskar dessa stressfria dagar där man ändå känner att man får så mycket gjort!
Det önskar jag mej i födelsedagspresent. En stressfri dag.
Ge mej det, mor!

Nej, om man skulle gå och lägga sig kanske. Så gjorde jag jämt när jag var yngre, gick och la mig tidigt för att födelsedagen skulle komma snabbare. Att man sen låg sömnlös i tre timmar innan man somnade av ren utmattning av den enkla anledningen att man var nervös, det är en annan sak.
Tidigt o tidigt förresten, klockan är elva.

Förresten. Visste ni att det heter citationstecken och inte cituationstecken? Det visste inte jag förrän jag hörde det på morgonpasset imorse.
Varje dag lär man sig nåt nytt.

Nej, godnatt...
...Och glöm inte säga Grattis imorrn, tack.

Pusskram

Kommentarer
Postat av: Mickis

Grattis

2009-09-10 @ 07:13:31
Postat av: Moa

Grattis=)

2009-09-10 @ 13:16:59
Postat av: Eliin

Jag har redan pratat med dig idag, men GRATTIIIIIIS igen! <3

Vi får ha ett stort gemensamt party sen när Mattón kommit hem :D

2009-09-10 @ 21:25:32
Postat av: Anonym

Du skulle ha hort Kajsa och Simons diskussion om just de dar tecknen...

2009-09-12 @ 21:24:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback