Nobody puts Baby in the corner

Nu vet jag varför jag var så hängig igår. 
Det berodde på en väntande förkylning som sen bröt ut inatt.
Jag är nu alltså förkyld igen!
Det var bara några veckor sen senast.
Kan det vara svinis?
Nej, jag tror inte på svininfluensan. Dock verkar jag vara ganska ensam om det. Jag har verkligen svårt att ta saker likt det här på allvar. Inte förrän dom står precis framför mig börjar jag så smått fundera på om det kanske är dags att börja oroa sig.
Nej, jag tror verkligen inte att det är någon fara.

Min näsa svider som tusan.
Blä.

Ingen träning blev det ikväll pg.a förkylningen. Då kom min kusin Ida och hennes pojkvän Mattias på besök istället. Dom fick se lägenheten, jag fick fina, lättskötta blommor och så bjöds det på fika. Det var trevligt.

Vet ni, idag är det på dagen ETT ÅR sedan finanskrisen drog igång. I mitt liv har jag dock inte märkt av den speciellt mycket. Jag har aldrig haft det så gott ställt som under det här året. Fast jobb och egen lägenhet, hyrd men ändå, det är vad jag lyckats åstadkomma under denna ekonomiska krisperiod.
"Inget ont som inte har nåt gott med sig" som dom så fint uttryckte sig i radion idag.

Sen dog Patrick Swayze inatt också. Hu va sorgligt. Åhh va jag älskar honom i Dirty Dancing, liksom många andra tjejer/kvinnor/tanter/homokillar. Jag har inte sett honom i nån annan film, men dirty dancing räckte för min del. Jättetråkigt att han gått bort, men förmodligen skönt för honom som kämpat mot cancern så länge.

 
En hyllning till Patrick Swayze och en fin avslutning på kvällens inlägg får bli en av de finaste scenerna ur Dirty Dancing.

 
- Nobody puts baby in the corner



PussKram


Kommentarer
Postat av: Mickis

krya på dig

2009-09-17 @ 13:45:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback