Bloggen som återuppstod.

Ja, jag lever än. Mer än väl faktiskt.

I exakt en vecka har jag nu bott här i stan. Det har varit fullt upp från första stund och det var först igår som jag äntligen fick en lugn kväll.
Träningar, jobb, kör, panikhandlande och nädvändiga lägenhetsgrejer-köp, middagar och viktiga telefonsamtal har avlöst varandra och det är inte utan att man känner sig lite utmattad.

I onsdags började kören igen. Jag hade inte varit med sen 19:e april så det var ett kärt återseende. Att rösten var lite rosslig och låtarna vi sjöng var av det mindre roliga slaget gjorde inte speciellt mycket, bara att få skråla med glada folk räckte för att göra mej nöjd.

Igårkväll hade jag Annika och Elin på besök här i min lilla lya. Vi bakade kladdkaka och åt tills vi blev äckelmätta. Elin gick runt kl två, Annika hade gått någon timme tidigare, och då hade vi suttit i köket och pratat kvällen. Skratt och prat om allt möjligt, och det var så mysigt!
Fy fan va jag älskar mina vänner.

Idag har jag haft en heldag på stan med mamma. Vi gick runt i affärer där jag pekade ut vad jag vill ha i födelsedagspresent. Ja, om en vecka är man ju 20..
Jag fick en massa inspiration till lägenheten och jag hoppas jag snart kan få ordning på hur jag vill ha det här. 
Vi hade iaf en jättemysig dag på stan, bara jag och min mamma, som vi avslutade med en fika på ringduvan.

Nu är jag hemma igen och har diskat. Diskbänken var överfylld av skiit. Dt är ingen ordning på det här stället. Vem f*n är det som ska hålla rent här, va!?
Oj just det, det var jag ja...

Jag har även slagit in en present till Emma som jag ska åka och fira om några timmar.
Det var svårt. Idag köpte jag fint lila presentpapper och grönt paketsnöre på coop.
Något mer man behöver när man slår in paket?
Jo just det, TEJP. 
När jag bodde hemma hos föräldrarna behövde jag aldrig tänka på det där. Där finns det alltid en tejprulle i nåt hörn. I den här lägenheten finns inte det, men det kom inte jag ihåg där i affären.
Det är sånt som är jobbigt med att flytta. Alla dessa tråkköp. Igår te.x skulle jag städa. Golvet har varit lite kladdigt sen jag flyttade in och därför tänkte jag skura av det. Problemet var bara det att jag inte hade nåt SKURSPANN (skurmopp hade hyresvärden dock lämnat, märkligt att inte lämna spann då också..). Så efter att jag släppt av min arbetskompis som jag samåker till jobbet med, fick jag åka till Ö&B och köpa ett spann. 
Ett blått för 45 kronor. 
Rolig utgift. Verkligen.    

Imorgon blir det fotboll. Div. 3 match i Dalhem mot Åkersberga. Vinst är det enda som gäller. Därefter blir det middag med familjen hemma i Källunge.

Nej, nu finns ingen mer tid för det här. Snart ska jag bege mig till Emma på 20- års firande. Det blir trevligt. Hoppas bara hon inte blir missnöjd med min otejpade present. Jag la faktiskt ner extra omtanke i snörandet istället och gjorde det extra fint.


Trevlig helg mina vänner!


PussKram


Kommentarer
Postat av: Emmapemma

Tack för presenten, den var JÄTTEFINT inslagen! :)

2009-09-06 @ 14:48:11
Postat av: Elin

Jag älskar dig med söta du!

2009-09-06 @ 19:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback