Nu är jag gammal!!

Oj, är det redan kväll!?! Den här dagen har gått så otroligt fort!
Min 20-årsdag! :D :D :D :D :D

Imorse blev jag väckt med skönsång av familjen. Jag fick kökshanddukar, en ljusstake, choklad, ljus och mycket pengar till en gotlandsring i guld.
Klockan åtta gick jag upp och slöjade runt ett tag.
Sen började det som skulle bli en stressig dag. Skala och skära äpplen, smälta smör, röra ihop smet, och skjuts in i ugnen. Äppelpajer till ca 40 personer skulle göras. Däremellan skulle jag även hinna äta middag med mormor som var min hjälpreda dagen till ära. Det blev jobbigt stressigt att få allt klart till klockan halv tre då jag skulle bege mig till staden igen för att spela match. Men jag hann klart i tid, nästan. Fotbollsmatch mot Viksjö spelade jag 16.30. Vi vann med 5-0 och blev en fin födelsedagspresent. Innan matchen fick jag näsblod. Det var en mindre fin present... Därefter var det middag med laget och matchkallning till helgen. Nu åkte även några av äppelpajerna fram, och de verkade uppskattas. 
Nu är jag hemma igen och kan pusta ut efter en hetsig men ändå rolig födelsedag. Mer firande väntar om en vecka så vi drar ut lite på firandet.. 

Nu sitter jag och ser Doobidoo. Ja, när man nu är 20 år är man gammal och som gammal får man se doobidoo utan att skämmas. Nyss visade dom ett gammalt klipp där Jimi Hendrix spelar gitarr med tänderna. De' ni!

Imorgon är det jobb igen. Då ska jag bjuda på mer äppelpaj. Hoppas dom gillar det!

Vill avsluta med att TACKA ER för alla Grattishälsningar!
Ni är så fina! :)

PussKram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback