Förföljd

Här halvligger jag i sängen och klockan närmar sig midnatt.
- Herregud, vad gör hon fortfarande uppe så sent!? hon som vill lägga sej så tidigt om kvällarna! tänker ni nu.
- Hon kan säkert inte sova för hon är så nervös inför den stundande 20-årsdagen, funderar ni.
- Eller så har hon hemlängtan och saknar sina föräldrar där hon ligger alldeles ensam i sin ekande lägenhet, tänker ni vidare.
Ja, eller så tänker ni inget alls utan bara väntar på att jag ska sluta fåna mej och komma till saken istället.

Anledningen till att jag fortfarande inte sover är att jag tänker sova bort halva dagen imorgon istället. På en onsdag! De' ni, det hör inte till vanligheten i mitt liv kan jag meddela.
Jag är LEDIG imorgon nämligen. Det är väldigt lugnt på jobbet just nu.

Niiiice.

Idag har jag träffat många poliser. Dom verkar gilla att förfölja mej.
Halv sju imorse blev jag och min arbetskamrat stoppade i en poliskontroll. Jag var väldigt lättad över att det inte var jag utan Tobbe som satt bakom ratten, trodde att jag skulle bli så nervös att jag inte ens klarat av att veva ner rutan. Allt såg bra ut och några minuter senare fick vi åka vidare.
Ikväll när jag körde hem från träningen stod det plötsligt en polis och vinkade mitt i vägen. Han viftade in mej på signalens parkering och där fick jag gå igenom samma procedur som Tobbe gjort tidigare på morgonen. Det gick bra iaf. Jag hade körkortet med mej, klarade av att blåsa i alkomätaren utan att svimma av, och bilen var helt i sin ordning. Polisen var snäll och berömde mej för att jag kommit ihåg körkortet trots att jag tränat. Vad han nu menade med det. Förmodligen såg jag vettskrämd ut och han ville väl bara lätta upp stämningen lite. Vettskrämd och äckelsvettig.

I övrigt är jag lite småputt. Ikväll har jag skickat 4 sms. Jag har fått svar på ETT av dom. Dom andra tre ignorerar mej verkar det som. fyyyyy. Dålig stil.

Nu ska jag se scrubs och dricka vatten. Sen sova tror jag.

Godnatt.

PussKram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback