Wohoooo

Ojojoj, vart tog all tid vägen?
Vi är redan i slutet av september och höstvädret blir bara tydligare och tydligare för var dag som går. Jag som tyckte augusti månad nyss tog slut!
Tiden går så läskigt fort just nu och det finns inte en chans i världen att hinna med.
Kanske därför jag inte uppdaterat bloggen på över en vecka då?

För tillfället jobbar jag rumpan av mej. I onsdags började helvetet med övertid och 12-timmars pass. 6-18 är min arbetstid nu denna vecka. Jag åkte hemifrån 05.20 imorse och kom hem 18.35 ikväll! Är det då så konstigt att man tycker tiden försvinner bort? 
Jag slösar dyrbar tid på morötter. Sorgligt. 
Men det blir lugnare mot slutet av veckan säger dom.. Ja, vi får väl hoppas på det.

Vad har annars hänt sen sist då? 

Vi kan börja med lördagen den 19:e september då jag hade hela tjocka släkten på besök för 20-årsfirande. Vi blev 34 pers tillslut och det rådde kaos, men ett glatt kaos och stämningen var på topp! 
Jag fick många fina presenter som: armband, pengar/presentkort, matberedare, vattenkokare, en lila (!) mixer, glas, ett kakfat jag förälskat mig i och en massa krukväxter (som jag nu har pressen på mig att lyckas hålla liv vid!). Det var en rolig kväll.

På söndagen spelade vi div. 3 match mot AIK DFF i Dalhem. Dom var klara serievinnare men vi tänkte ändå ge dom en match. Och vilken match det blev! Vi vann med 6-0! Åh, det var så himla kul o spela!!
Jag var helt lyrisk efter matchen! Vi var så bra!

Sen blev det en ny vecka med jobb, fotbollsträningar, kör osv.

I fredagskvälls var Elin här. I lördags var jag på fastlandet hela dagen. Vi spelade SÄSONGENS SISTA SERIEMATCH i div. 3. IK Frej stod för motståndet. Dom spelade riktigt tufft och många var vi som gick därifrån helt blåslagna. Dock vann vi med 5-2 så det var värt varenda lilla blåmärke. En härlig avslutning på 2009 års säsong. På båten hem satt jag och babblade glatt med min arbetskompis som varit på demo med chefen. Det var trevligt.
På söndagen sov jag länge (trots att jag vaknade första gången innan klockan ens slagit åtta!) innan jag begav mig bort till P18 för att se SÄSONGENS SISTA div. 2 match. Det blev vinst där med. Mot serievinnarna Bajen med 3-0. Grymt bra insats. 
Sen blev vi avtackade med rosor och applåder ute i det fina soliga höstvädret. 
På kvällen hade jag besök av Annika och Elin. Vi bakade supergod paj och uppdaterade varann om diverse händelser den senaste tiden. Annika har t.ex. hunnit med en vecka på Cypern sen vi sågs senast! 

Nu sitter jag här och väntar på att matakuten ska börja så att jag kan få se Bert Karlsson skälla ut Gotlands kommun. Det kan bli trevlig underhållning. 

PussKram 

Kommentarer
Postat av: Mickis

Ja verkligen skönt att det gick bra alltihopa, nu vill jag att bebis ska komma på riktigt.

2009-09-30 @ 06:46:16
Postat av: Moa

Ja men usch vad tiden går fort. Om ca två månader är det första advent. Sjukt..



Gotland va bäst i Matakuten, lätt trevligast personal=) Stolt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback