Flummeli flum

"...men fredag är ändå den dagen som känns bäst.."
Usch vad jag hatade den reklamen.. Det var nån kycklingreklam va?
Men fredagar hatar jag inte, dom älskar jag. Så bra då att det är just FREDAG idag.

Denna fredag har jag jobbat. Fredagar är veckans flumdag på jobbet. Det skämtas och retas mer än vanligt, folk hoppar runt som apor, ordvitsarna flyger i luften och ingen kan bete sig. Skulle en utomstående se oss skulle den förmodligen tycka att vissa av oss borde söka hjälp.
Den här fredagen har inte varit ett undantag. Bl.a kallade jag vår produktionsledare för 'gubbjävel' men det förtjänade han för han kallade mej 'snorunge'. När han försökte beklaga sej för chefen svarade hon att "du förtjänade det säkert". 
Som straff skickades jag ut för att städa ikörningen. Där var det geggigare än vanligt och som ett fint avslut på dagen slog jag en nergeggad spade i ryggen på produktionsledaren. Tillbaka fick jag en lerklump i ryggen.
Geggigt värre.

Igår var det torsdag. Då jobbade jag och sen spelade jag badminton. Det var lika roligt som i tisdags. Det är verkligen skitkul! Dels får man alltid ett varmt och glatt välkomnande från alla som tränar där. Dom är snälla och tycker det är kul att vi kommer och spelar. Sen är det ju så att jag spelar med typ VÄRLDENS BÄSTA FOTBOLLSLAG. Mina roliga fotbollskompisar som alltid är lika flummiga och hoppiga. 
I gott sällskap blir det alltid bra.
Efter badminton, dusch och mat åkte jag till kusin Ida och hennes pojkvän Mattias och fikade. Fick se deras mysiga lägenhet och hade en riktigt trevlig kväll.
När jag kom hem och skulle sova var jag och Tessan på knäpphumör och låg och skrattade åt toaletter i en halvtimme. När vi äntligen lyckades säga godnatt somnade jag på två röda.

Min lillasyster Tessan var med på radion igår också! Hon har haft praktik på radio gotland en vecka nu och fick vara med och sända firarvärt. Hon var cool och tog radiolyssnarna med storm. Typ. Jag var stolt.

Nu ska jag snart ge mig iväg till Linn som fyller 18 år idag. Grattis grattis!!
Det ska bli födelsedagsfirande med de flummiga och hoppiga fotbollsvännerna och kan nog bli en toppenkväll!

Imorgon ska jag ut till tofta skjutfält och leka funktionär i geggapölarna på GGN. Suck vad tråkigt. Har gått hela dagen och hoppats på att jag ska hinna drabbas av lite svinis tills imorgonbitti. Men utsikterna ser inte så goda ut.
Så typiskt, när man väl vill bli sjuk är man friskare än friskast.

Nej, nu är det dags att börja göra sig i ordning för kvällen.

PussKram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback