Muuuuuuuse!!

Har den senaste timman ägnat mig åt att hitta bilder och smaskigt skvaller om fotbollsgalan som gick av stapeln i lördagskvälls i visby, och en bild säger mer än 1000 ord, skvallrar om att det varit en toppenkväll!
Mitt fobollslag var så snygga ska ni veta! Och duktiga med, en massa priser.
Ja, det känns allt lite sorgligt att man missade galan i år.
Fast ska jag vara ärlig hade jag det minst lika festligt som gotlands fotbollslirare i lördagskvälls..

Jag spenderade nämligen min lördagkväll på Hovet tillsammans med Lillasyster Tessan och tre grymt duktiga musiker. Ja och så 9000 Muse-fans också.
Vilken tur att Tessan introducerade mej för Muse. 

Expressen ger betyget 5/5 och skriver:
"Det är en rockshow utan en enda svacka, där varje låt övertrumfar den föregående."

Aftonbladet  ger betyget 2/5 och skriver:
"Muse är större än någonsin. Därmed inte sagt att deras uppskruvade känslor och pompösa riff blivit mindre tålamodsprövande."

Summa summarum: Expressen har stil och smak, medan aftonbladet kan stoppa upp sin tidning nånstans där solen aldrig lyser..

Muse var helt fantastiska. Dom var coola, grymma, spelade bättre än någonsin (skriver hon som känt till dom i sex månader..), sjöng gudomligt och jag var uppslukad hela konserten igenom.
Det var fint.

Men vi hann med mer än konsert också! Jag har shoppat upp 2000 spänn på kläder o porslin den här helgen. Inte illa va! Vi hann med både farsta centrum, nacka forum och en sväng ut på värmdö.
Nästa månad ska jag leva på luft och vatten.
Vi bodde hos min mammas kompis Kicki och hennes man Vaclav och hade det väldigt bra där. Dom bjöd på supergod mat hela helgen, körde oss överallt så att vi slapp gå vilse nere i stockholms mörka tunnelbanor och inte nog med det så var dom väldigt snälla också. En riktig toppenhelg blev det!

Nu är det ny vecka. Denna vecka har jag en inneboende i form av Tessan. Ja, vi får helt enkelt inte nog av varandra nu efter vår stockholms-weekend. Nej, riktigt så är det inte. Hon har praktik här i stan och såg chansen att slippa åka buss dit varje dag. Smart drag.

Denna vecka ska jag även besikta bilen. Den var på service hos Elins pappa (han jag köpte bilen av) förra veckan och det var endel som behövde fixas med. Jag har inte skött min bil så bra. Igår kom nästa bakslag när vi upptäckte att ett vinterdäck var punka på. Mönsterdjupet är för lågt i sommardäcken därför jag nu ska ha vinterdäck. Men med pappas hjälp är det nog fixat nu det med.
På onsdag ska den va i toppskick.

Så, nu har jag en syster här som vill sova. Som den snälla hyresvärd jag är så får jag väl ge mig då.

PussKram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback