Jag vill också vara stark!!

Här sitter jag på en av mina obekväma köksstolar och är äckligt mätt på pannkaka.
Jag sa senast vid lunch idag till mig själv att: nej, Isabelle, nu är det dags att börja äta nyttigt och leva sunt, du kan inte ha det såhär med frysta vårrullar o annat halvfabrikat, det är dags att damma av den där tjocka kokboken som står orörd i kökshyllan.
Sen gick jag hem och tyckte att jag haft en sån kämpig eftermiddag så jag förtjänade lättlagad och onyttig mat, och därav blev kvällsmaten- pannkakor med drottningsylt.
Usch, jag har verkligen ingen självdisciplin..

Fast jag har faktiskt haft det kämpigt idag. Faktiskt. 
I eftermiddags blev jag utslängd i "ikörningen" på jobbet där jag skulle städa. Det är skitigt och tråkigt om man måste göra det själv. Förutom det blev jag även tillsagd att göra ett jättetungt arbete, som förövrigt är alldeles för jobbigt att förklara så ni får helt enkelt lita på mej när jag säger att det är JÄTTETUNGT. För en tjej som jag är det tungt iallafall. Som tur var kom en annan arbetskompis till undsättning och hjälpte mej, hon är visserligen ungefär lika klen som jag, men TILLSAMMANS klarade vi det, om än med en viss klumpighet, men ändå. Han som bossar där ute i "ikörningen" hade väldigt, VÄLDIGT roligt åt oss. Jag har nog aldrig sett honom så road förut vid närmare eftertanke.
Det är nog bland det värsta jag vet. När jag är FÖR KLEN för nånting som andra klarar. Speciellt när det motsatta könet klarar det och inte jag. Jag AVSKYR när KILLAR står och har ROLIGT åt min KLENHET och när jag måste be dessa MUSKELPAKET om HJÄLP!!
Det är en sak att be om hjälp när det är nåt man inte förstår, då kan man få det förklarat för sig och förhoppningsvis har man lärt sig och klarar ut det själv nästa gång. Men när det kommer till dessa avsaknadavmusklerproblem blir det genast förnedrande att be om hjälp.
- Ja, jag fattar precis: ta bautaträlådan lyft i den i den andra bautaträlådan, lyft den tredje bautaträlådan och lägg som ett lock över de andra två bautaträlådorna. 
Ingen speciellt avancerad och svårförståelig uppgift, MEN jag kan ändå inte klara den eftersom jag inte är TILLRÄCKLIGT STARK. Aaaaaah!!
Nej blä säger jag bara. 

Sen var jag på vippen att hamna på åkern med nån tung skitgöra från 06.00 till 18.00 imorgon. Jag fick sån panikångest när jag insåg vad jag nyss tackat ja till, men på nåt vis klarade jag mig undan tillslut. Puuuh. Gå runt på en åker o knuffa lådor o peta på morötter med tre bönder sittandes i varsin traktor. Skoj. Inte.

Nej, nu ska jag snart ta den blåa faran (min cykel...) ner till kulturskolan o sjunga lite kör. Förra veckan missade jag kören, veckan dessförinnan kom jag tio minuter försent och gången innan det kom jag tjugo minuter försent. Ikväll satsar jag på att vara i tid, och eftersom jag tänkt ta en lång och välbehövlig dusch innan dess så är det hög tid att jag avslutar det här inlägget nu.

Lite musik som avslutning.
Hörde den här låten på P3 musik igår och blev för några minuter väldigt pigg och glad:

Haha, roliga pojkar. Inte ser dom ut att vara såna som skrattar åt såna utan jättemuskler heller.

 
PussKram

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback