Kristdemokratlover??

Nu är det fredagkväll och jag ligger som en död sill i sängen och orkar inte aktivera mig något större.
Kroppen är verkligen helt slut. Armarna liksom bara hänger lealöst över tangentbordet just nu och benen somnade bort från mej för nån timme sen.

Jag tog kanske ut mig för mycket idag? 
När jag kom hem från jobbet vid fyra idag klädde jag snabbt om och tog sen en långpromenad nere vid havet. Jag trivdes så bra där i det soliga och kyliga höstvädret, med musik spelandes i ena örat och havsbruset i andra örat, så det blev en enochenhalvtimmespromenad. 
En promenad som heter duga. 
Ikväll har jag bakat chokladmuffins och ätit så jag blivit äckelmätt. Bara för att kompensera alla kalorier jag gick bort idag..

 Imorse var Göran Hägglund gäst i morgonpasset. Han är faktiskt jäkligt rolig. En gubbe som gillar ironi. Jag älskar ironi (vilket ni borde märkt här i bloggen. Som i onsdags när jag skrev att det var lågt av Matilda att prioritera sova och träffa familjen framför att höra av sej till mej. Självklart skämtade jag bara, det är klart hon måste träffa familjen hon inte sett på ett år! Dessutom har hon faktiskt hört av sej nu) så det var kuligt. 
Dock tycker jag inte om honom politiskt. Hans politik är bajs enligt mej. Och så är jag sur på honom för den lilla incidenten i almedalen i somras när han och hans kristdemokratpolare hade "hyrt" gräsmattan vid scenen så vi oskyldiga fotbollsspelare fick inte dela ut vår gratis allmänna politiktidning till politiska människor. Lååååågt!

Min mormor tycker förresten att Göran Hägglund är snygg. Usch. 
Hoppas killsmak inte är genetiskt. Jag vill inte tycka att såna där mysgubbar i fula glasögon som får näsan att se stor ut, är heta.
Nej fina mormor, det där får du stå för själv. 

Nu ska jag återgå till mitt idoltittande. Jag gillar Mariette och Tove. Dom andra kan gå och spola ner sig (dom andra som jag hört hittills iaf..)

Trevlig helg på er!


PussKram 


- vikken heting.
- NEJ mormor!!


Kommentarer
Postat av: Elin

Jaha du, så nu är du kristdemokrat, då har du inte längre något emot min och Matildas idé om bibelstudier? ;)

Gå inte på det där, han var rolig i radio bara för att folket ska fatta tycke för honom!



Haha, hälsa dina coola mormor!

2009-10-03 @ 10:51:42
Postat av: Mattón

Om det är genetiskt? Ja, likheten mellan Hägglund och din pappa är slående.

2009-10-05 @ 12:14:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback