Traktor, landsväg och barnkalas

Idag har jag varit hemma på landet!
Det var mysigt, vi åt mat hela familjen, gjorde ett snabbt besök hos mormor och morfar, jag och syster tog en promenad på bygden och så fick jag spela en snabbis på pianot.
Lite märkligt kändes det dock att komma dit en månad efter att man varit där senast. Det första jag gjorde när jag kom in genom dörren var att gå ett varv i huset, liksom bara för att stämma av att allting var som det skulle. Det mesta var sig likt förutom att dom krympt köksbordet till en rund liten ö, och att lillasyster beslagtagit mitt rum. 
Det var trevligt att komma hem en stund iaf.  

Ikväll har jag varit på 5-års kalas hos kusin Klara. Jag vet inte hur jag någonsin ska kunna bli förälder. Inte om ungarna är så vilda som hon är. Hon är jättesnäll och rar men far runt överallt. När hennes storbror sen går igång också blir det ohanterbart.
Jag måste se till o bli rik innan jag skaffar barn. Då ska jag anlita en nanny.
Hu va hemsk jag är.

Till denna söndag kan även noteras premiärkörning av automatväxlad bil. När vi var uppe med jobbet på fastlandet i veckan hade vi med oss en av företagets bilar. Den blev kvar på min parkering sen och då jag skulle ut till landet idag och ändå passerade jobbet så tog jag tillfället att köra ut den. En merca från början av 80-talet, segast i universum och låter som en traktor. Jag är glad att det var söndagförmiddag då vägarna är tomma på trafik.
Det gick iaf alldeles lysande och både jag, bil och medtrafikanter klarade sig oskadda.

Såg parlamentet förut. Leif Pagrotsky var med. Hade jag inte haft en väldigt fin farfar och en precis lika fin morfar hade jag velat ha Leif som min morfar eller farfar. Han verkar så bra som det.

Nu är det snart en ny vecka igen. 
Är man studerande på ön har man sovmorgon hela veckan.
Höstlov heter det visst om jag inte minns fel.
Ja, man är ju numera så gammal att man har lite svårt att minnas det där..
 
Själv hade jag inte tackat nej till lite mer helg, men man kan väl inte få allt här i världen antar jag.


PussKram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback