Det funkar, det funkar!!!

I'M BACK!!

I en hel vecka har jag varit utan internet här hemma. Vet absolut inte vad som varit fel, datorn har bara vägrat koppla upp sig.
Så kommer jag hem efter en tredagars tripp på fastlandet och gör ett nytt försök att få igång den här sabla tekniken, och huxflux så funkar det!
Märkligt.

Jag har haft sån ångest över att inte kunna komma in på nätet den här veckan! Jag är ett levande bevis på att "forskningarna" om datormissbruk STÄMMER. Har haft sån ångest över att inte kunna uppdatera bloggen här, eller läsa om Mickis lilla bebis, Micka och Emelies resa till Turkiet och alla ni andra bloggerskor jag följer! Haft panik över att jag kanske missat nåt viktigt mail, missat nåt stort som hänt på vår lilla ö då jag läser dagstidningarna via nätet osv.
Jag har inte datorspelsberoende men däremot internetberoende.

Men nu är jag alltså tillbaka så jag får väl dra veckan som varit då.

fredags förra veckan firade jag och Elin våra 20 årsdagar tillsammans med våra härliga vänner här i lägenheten. Det var stressigt som bara den att få klar maten, men när den väl stod på bordet var stämningen på tipptopp och vi hade en helt fantastiskt rolig kväll!! Vi fick så fina presenter, det sjöngs och sen avslutade vi med att ha skitkul på munken. Årets partykväll enligt min mening. 

Helgen blev relativt lugn. Vi spelade den andra och sista kvalmatchen på söndagen mot IFK Visby och spelade oavgjort, 1-1, mot dom. Det var långt ifrån en bra insats av oss P18/dalhem, men det räckte ändå för att vi ska få spela kvar i trean nästa år. Detta firade vi med middag på Joda där tränarna avtackades och pris utdelades till spelare. Mysigt.

Måndag och tisdag kändes lite annorlunda. Jag jobbade som vanligt men till skillnad från de senaste tio månaderna hade jag absolut INGENTING att göra när jag kom hem. Träningarna är slut nu så kvällarna ekar tomma. Det var en märklig känsla att ha en massa tid för kvällens matlagning och tv-tittande, men också riktigt skönt. Precis vad kroppen längtat efter.

På onsdagen var det meningen att jag skulle på kör efter jobbet, men planerna kom att ändras tvärt.
Jag och min arbetskompis Carola skulle åka upp på torsdagmorgon till Botkyrka för en demo (man marknadsför vårt företag, vi bjöd på hemmagjord soppa och berättade om rotfrukterna) vid deras Ica Maxi. sen skulle vi åka hem på fredagskvällen. 
Vi hade en lugn dag på jobbet på onsdagen och efter att jag och Carola gjort klart soppan vid ett-tiden var vi klara att åka hem. Då fick chefen mail från Destination Gotland att morgonturen på torsdagen var INSTÄLLD pg.a av dåligt väder. Efter mycket om och men bestämde vi oss snabbt för att åka redan på onsdagseftermiddagen. Sagt och gjort, TVÅ TIMMAR senare satt vi på båten.
Det blev en gungig färd men vi klarade oss bra. Vi hyrde en kupé för att kunna se Bonde Söker Fru (wiie*), och tiden gick ganska fort ändå, trots att båten körde så sakta att vi kom fram två timmar senare än vad som egentligen var meningen. Vi åkte båt i FEM TIMMAR. Blä.
Av på båten tog vi oss, efter lite felkörande, till hotellet där vi skulle sova för natten. 
På torsdagen åkte vi i tid, och hann hänga på låset, för att hinna en timme på IKEA innan vi behövde vara på plats i butiken. Jag hittade en massa onödiga och nödiga saker!! 
På kvällen åkte chefen hem medan jag och Carola åkte till hotellet vi skulle bo på denna natt. Till vår absoluta lycka upptäckte vi att hotellet låg precis BREDVID Ikea!!!!
Lyckan var total.
Så på fredagen gick vi upp lagom i tid för att hinna till Ikea till klockan tio. En timmes onödigt, men ack så roligt, shoppande innan vi åkte till butiken.
Demandet gick över allas förväntan. När vi åkte hem igårkväll lämnade vi en överlycklig frukt&grönt-chef och ekande tomma rotfruktsdiskar. Det gick superbra och jag och Carola är mycket nöjda. 

Idag är jag trött och seg. Hatar att åka båt och demandet igår var väldigt stressigt.
Ska försöka städa av lägenheten ordentligt och tvätta en massa.
Ska även försöka ta mig ut till föräldrarna nu i helgen. Jag SAKNAR mitt Källunge!!! Familjen har jag träffat ändå, men min kissekatt saknar jag som bara den, o pianot! jag har inte spelat piano på tre veckor! abstinens, abstinens.
buhuuu....

Nej, nu har jag väl uppdaterat färdigt.
Nu håller jag tummarna på att datorn fortsätter bete sig så jag slipper uppleva detta internetberoende igen.

Trevlig Helg på er!


PussKram

Kommentarer
Postat av: Micka

Riktigt länge sen jag kommenrerade.. Har nog blivit lite bekväm av mig tror jag visst :)

Men, tom jag mnärker ju av att du inte bor i källunge längre, man ser ju dig aldrig människa :(

När det var fotboll åkte vi iaf i samma bil, men nu, det känns som det var evigheter sedan vi sågs, och det får vi ta och ändra på tycker jag :)

Kom med o lira badminton på tisdag, vi var ganska många sist, och det var GRYMT kul:D

2009-10-17 @ 16:53:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback