In a happyland

Alltså bärbara datorer är inte illa. Egen lägenhet är inte heller illa.
Jag har båda.
Just nu ligger jag i sängen med datorn i knät och lyssnar på Ducktales-soundtracket som av någon väldigt märklig anledning spelas på Wisby FM..

Jag har egentligen ingenting att skriva ikväll. Mitt huvud är tomt.

Jag kan berätta en rolig och äcklig historia jag hörde på radion imorse.
Det var morgonpassets programledare Hanna som varit med om detta.
Hon hade två ormar som skulle matas. Hennes pappa sa till henne att ge dom den frysta vita råttan som låg i frysen. Eftersom ormar inte kan äta djupfrysta råttor var hon tvungen att tina den först, och det skulle hon göra i micron. Vad hon inte visste var att denna micro hade ovanligt hög effekt..
Hon la in råttan i micron satte den på tre minuter, och FULL effekt. Vad defrost var för nåt, visste hon uppenbarligen inte.
Efter ett tag började det lukta råttkiss i hela huset. Fort var hon framme vid micron och fick upp luckan. Synen som mötte henne var inte vacker. Den vita råttan hade svält upp som bara den, och petade man på den så guppade den och var alldeles uppsvälld av vätska. I mitten var den dock fortfarande djupfryst..
Så det kan gå.

Det var dagens historielektion det.
Igårkväll kom jag jättesent till kören. Min tränare lyckades ringa precis när jag skulle avsluta blogginlägget och sätta mig på cykeln för att bege mig dit. Det var ett viktigt samtal och när kören hållit på i 15 minuter var vi färdigpratade som först. Detta ledde till att jag i all hast fick komma på en rubrik till inlägget (oj så bra den var..) och dessutom fick jag strunta i den låt jag tänkt spela för er som avslutning. Därför tar vi den nu istället.
Det är Amanda Jenssen som släppt en ny singel. Snart kommer hennes andra album också. Dom spelar den på P3 för fullt nu och jag blir lika överlycklig varje gång.

                 

Imorgon är det fredag och det ser jag mer än fram emot för sen blir det helg. Och helg är precis vad jag behöver.

PussKram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback