När första ljuset brinner...

Yes, nu börjas det!

Julstjärnan hänger i fönstret, första ljuset tänt i adventsljusstaken, Stiiiillla natt skrålandes i bakgrunden, ståendes på micron en burk med julgransmotiv på fylld med pepparkakor, tomtar och köphysteri i tvreklamerna, chokladkalendern jag fått i adventspresent av mor, ljus i varenda fönster och ett visby åter fyllt av långa köer i varenda affär.
Det är ADVENT och 25 dagar kvar till julafton jag talar om!
December är bannimej ÅRETS MÅNAD.

Nu har jag dabbat mej på uppdateringsfronten igen, men jag hade sån ångest över bloggen förra veckan. Jag kunde inte komma på nåt bra o skriva och den kändes så tråkig och blaha, vem bryr sig om vad jag blarrar om liksom!?
Men nu har jag nog fått gnistan tillbaka tror jag!

En kort sammanfattning kanske.

Onsdag skrev jag senast. Efter det jobbade jag torsdag-fredag 06.00 till 16.00 utan några större överraskningar.
I lördags var det heldag med Annika, Elin och Matilda. Vi började dagen med att baka pepparkakor hemma hos Annika till tonerna av härlig JULMUSIK. När mörkret lagt sig på sena eftermiddagen lagade vi mat och sen kom det födelsedagsgäster. Annika blev ju nämligen 21 år i lördags! Du kloka och mogna av oss, Grattis i efterskott! 
Vi åt, pratade skrattade och hade det allmänt härligt som man bara kan ha det med en nybliven 21 åring och med endast en dag kvar till första advent. Sen såg vi "tomten är far till alla barnen", och jag blev påmind om hur jäkla roligt dråplig den filmen är!
Vi hade en riktig mysdag och kväll iallafall.
På söndagen sjöng jag med kören på stan under julskyltningen. Hann även med att strosa runt där på gatorna en stund innan jag gick med mor och syster Tessan till Coop och handlade kvällsmat. Sen bjöd jag familjen på tacos här hemma i lägenheten och i gengäld fick jag hjälp med att sätta upp julstjärnan.
Det var min helg det.

Nu är det ny vecka igen. Ikväll har Elin varit på besök. Med ullared på tv:n i bakgrunden och med varsin tekopp i handen har vi suttit uppkrupna i soffan hela kvällen och pratat o skvallrat.
Nu har hon åkt hem, jag har ont i handleden och det är dags att sova. 
Bloggångesten är bortblåst and I'm back!

PussKram 

Kommentarer
Postat av: micka

Braaaa att du är tillbaka :) Hoppas du kommer på träningen ikväll ;)

2009-12-01 @ 15:47:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback