En veckas paus.

Den här veckan tänker jag ta bloggpaus.
Jag ska jobba lååånga pass kommande dagar och när det inte jobbas ska jag sjunga kör och sova.

Helgen som var blev bra. Linns 18 årsfest var kul! trots att en viss trötthet kunde anas från en viss person (jag). Jobbet som funktionär på GGN för fotbollslaget var en långtråkig historia. Cyklarna var roliga i en halvtimme ungefär, sen hade jag fått nog av enduro och ville åka hem. Då hade dagen precis börjat. Förutom att nästan avlida av tristess blev jag utskälld av ett norskt äldre par, fick jag ringa taxi åt tre väldigt fulla killar (klockan 11 på förmiddagen), och så förlorade jag i samtliga tidsfördrivslekar: "kastagris", "kasta sten längst" och ordleken som vi kan kalla "kom på systemet".
Dock hade jag väldigt trevligt sällskap hela dagen och vädret var kanon för att vara GGN. så det kunde ju faktiskt varit mycket värre.
På kvällen firade vi mamma med släkten.
På söndagen sov jag länge, länge. Ändå hann jag med att både storstäda lägenheten, baka muffins, hämta matilda och nästan glömma bort min gammelmoster som skulle komma förbi och hämta lite grejer. När Elin slutade åkte jag och Matilda och hälsade på Elin på hennes jobb. Vi handlade mat där och sen åkte vi alla tre hem till mej och hade myssöndag.
En effektiv söndag. 

Nu är det alltså ny vecka och jag ska bloggpausa, men gråt för all del inte över det, jag är tillbaka om en vecka.

Under tiden kan ni ju lyssna på lite Muse.
Den här låten är lillasyster Tessans favorit, och jag tycker inte så illa om den heller.
Knights of Cydonia heter den.




PussKram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback