Efterlängtad helg och vädersnack i trappuppgång

Här sitter jag och stoltserar med klarröda nylackade naglar.
Mina naglar har inte varit såhär fina sen jag började på morotsjobbet, vilket snart är ett år (!), och det är med glädje jag nu pillar upp svåröppnade förpackningar, knyter knutar och petar bort smuts under naglarna.
Vardagslycka på hög nivå.

ÄNTLIGEN är det helg igen! Den här veckan har varit tuff.
Mycket tuff.
Morotsjobbet är riktigt krävande emellanåt.
Så vilken tur att det kom att bli fredag nu då! 
Väldig tur, för kroppen går i förkylningstider nu. Blä.

Tänker dock trotsa huvudvärk och snörvel dessa LEDIGA DAGAR genom att ha skitskoj och på lördagens dagordning står följande: futsal-SM tittande i sävehallen där Dalhem ska spela, advents- och annat braoha-shoppande på stan, städning av lägenhet, tvättning av smutskläder, brödbak (optimistiskt, men ändå värt att försöka hinna med), och som avslutning- middag och därefter utgång med goa vänner. En fullspäckad rolig lördag.
Söndagen blir återhämtningsdag och förhoppningsvis kan vädret bjuda på lagom kylig luft och solsken för då blir det en långpromenad. Fiiint.

Ikväll pratade jag med en granne i trappuppgången. Vi har aldrig pratat förut, bara hälsat sådär grann-trevligt på varann när vi mötts. Men idag höll han upp dörren åt mej när jag kom med händerna fulla av kassar och då vi skulle åt samma håll (uppåt i trappan) så kändes det ju med en gång tvunget att säga något mer än -tack för att du höll upp dörren åt mej. Ni vet sådär tvunget det kan kännas ibland när man bara är två stycken och det blir sådär pressat läge att säga något. Iallafall så sa han första meningen:
- Det har börjat torka upp nu iallafall.
- eh ja, det har det, väldigt skönt,
svarade jag och sen diskuterade vi vidare om det ruskoväder som varit den senaste tiden.
Den korta minut vi pratade där påväg uppför trappan kom alltså att handla om VÄDER.
Det ÄR verkligen det absolut vanligaste att prata om. Perfekta kallpratssamtalet.
Ja, vad skulle vi göra utan vädret?
Men grannen var trevlig iallafall.

Nej, nu somnar Isabelle snart. Sovdags.

PussKram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback