Om att vara tacksam

Jag överlevde dagen på åkern igår. Till en början var det tungt men framemot eftermiddagen sprack molnen upp och solen tittade fram. Då blev det med ens lite lättare att gå där i geggan, nästan så att man tyckte det var trevligt att få vara utomhus.
Dock gick det humöret över några timmar senare när jag fick reda på att jag även på måndag skulle med ut i palsternacksåkern. Denna gång utan mina packerikollegor. Då sjönk mitt humör ner i den djupaste botten som någonsin skådats. Inte många positiva meningar kom ur min mun resten av dagen.
Klockan 5 kom jag äntligen hem från jobbet. Ilsken och gnällig, frusen och geggig från topp till tå. 
Efter en varm dusch, ett besök på Ica där min arbetskompis Carola hade demo för företaget vi jobbar på, och ett telefonsamtal till en arbetskompis för att beklaga mej lite, ringde jag chefen. Jag måste nämligen hem tidigare på måndag för att ta emot en soffleverans vilket försvåras när man är ute på åkern, så jag ville helt enkelt fråga hur vi skulle ordna det. Då gav hon mej det högst glädjande beskedet att dom bestämt att jag inte behövdes ute i åkern på måndag! Det räckte med de andra två.
Kunde dom ju sagt liiite tidigare, men därmed var min helg räddad iallafall!

Så istället för att tröstäta pepparkakor och tycka synd om mig själv igårkväll firade jag med att åka hem till Elin och hennes syster Sandra och ha myskväll med dom framför Idol.

Ja ibland har man tur. 

Postat av: Mickis
Nej men Isabelle lilla, så kan du ju inte säga! Man ska vara glad för att man HAR ett jobb, tänk alla som inte har jobb! Visst att de kanske inte är världens roligaste kanske, men det finns nog många som hade sett att dom hade ditt jobb! :) Jag ska väl kanske inte säga så mycket då jag har jobb, och är mammaledig och mitt liv just nu är helt fantastiskt! MEN ÄNDÅ ;) Om inte annat är morötter gott!
2009-11-20 @ 21:23:37


Tack Mickis för din kommentar! Jag är väl medveten om de arbetslösa som mer än gärna skulle ta över mitt jobb. Jag var själv i den sitsen för ett år sedan.
Det är intressant det där med att alltid vara glad över att man har ett jobb, och jag har många gånger grubblat på det. Varje gång man tycker ens jobb SUGER SKIT, dyker det antingen upp i ens huvud eller så kommer nån annan och påpekar det, att man ska vara glad som HAR ett jobb, vilken jädra skitgöra man än har åkt på. Men ibland är det faktiskt jäkligt svårt att vara så himlans tacksam!
Att jobba kan emellanåt vara groteskt aptråkigt, och som igår när jag mer kände mig som en slav än som en arbetare, jag gick åtta timmar i en geggig åker och drog upp de palsternackor som upptagaren missade och la dom i en hink i, då är det förbaskat svårt att INTE tänka: "lyllos alla dom som slipper det här, får ligga o sova nu och bara göra vad dom vill!".
Vill nu bara klargöra att det här absolut inte är nån kritik till er som någon gång påpekar detta. Jag är glad att du Mickis, upplyser mej för det är trots allt ändå ett jobb som ger pengar, något som vi alla strävar efter.
Men som sagt, ibland är det tungt att vara tacksam över sitt jobb. Bortskämt men sant.

Nu är det lördag och klockan närmar sig 12.00. Jag har absolut ingen aning om vad jag ska göra med denna helg. Shoppa julstjärna, kolla julklappar, baka bröd, fira kusin Johannes som fyllt år, träffa Annika, träna fotboll och träffa familjen är vad jag skulle vilja göra den här helgen. Dessutom behöver jag som vanligt tvätta och städa. Vi får se hur det blir. 

Ha en trevlig helg på er allesammans!

PussKram

Kommentarer
Postat av: Mickis

Det går så bra så :)

2009-11-21 @ 15:22:05
Postat av: Mickis

Sen vi fick barn har jag lärt mig att man ska njuta av varenda sekund och vara glad över det man har och verkligen som jag skrev NJUTA av varje sekund! Det var därför jag skrev så! :) Men jag förstår din situation såklart !! keep up the good work!

2009-11-21 @ 15:24:10
Postat av: Micka

Jag tycker du är så duktig som kämpar på med jobbet Isabelle. Jag kan tänka mig ur jobbigt ditt jobb är så jag tycker du är strong som snart har varit där ett år! Fortsätt kämpa :) Vi ses ikväll hoppas jag!!

2009-11-23 @ 11:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback