Döden närmar sej..

Så, då var den träningen avklarad.
Fotboll är ju bara för skojsigt alltså. Inomhus som utomhus.
Och många var vi också!

Så vart det redan tisdag då. Jag har sagt det förut och säger det igen-  jisses, va tiden går fort!
Det var ju nyss nyår, skidor i åre, seriepremiär, usa-resa, sommar, inflyttning i lägenhet, 20 års fest, slut på fotbollssäsong, fredagkväll och mys framför idol. Snart är det december o sen är det nytt år och sen är det seriepremiär och sen är det utflyttning ur lägenhet och sen blir det deprimerat och sen är det semester och då är det sommar och sen är det höst och sen kanske jag reser och sen blir det nytt år och sen börjar jag plugga eller nåt och sen blir jag gammal och sen är det helt plötsligt år 2040 eller nåt.
Ja, tiden går fort. 


Helgen gick fort den med. I fredagskvälls hade jag lillasyster tessan på besök. Mestadels befann hon sej på fenix där det var konsert, men lite idoltittande med storasyster offrade hon sej för iallafall.
I lördags förmiddag var jag och såg mina lagkompisar gå vidare till kval-final i futsal SM. Finalen spelas den 12 december. Samma kväll har vi julbord med jobbet. Jag har samma vanliga tur.. EN DAG I DECEMBER MÅNAD ska det spelas kval-final. EN DAG I DECEMBER MÅNAD är det julbord med jobbet. Hur!? jag sägar bara - HUR kan dessa TVÅ dagar hamna på JUST SAMMA DAG!
Jag blir så less.
Min förhoppning ligger just nu på att gotlands fotbollsförbund skänker en snäll tanke till mej och lägger finalerna på dagen. På så vis hinner jag spela fotboll på dagen och äta julbord med jobbet på kvällen. Hoppas..
...Jaja, nog om det. Lördag eftermiddag spenderade jag på stan där jag köpte onödiga saker som jag egentligen inte behöver men ville ha ändå, och hittade en julstjärna som jag inte köpte. Sen träffade jag Annika och vi handlade inför middagen samma kväll.
19.00 kom Elin, Annika och Wenke och det blev middag och lite förfest. Senare kom Jossan och då blev det utgång för oss alla utom Annika som var lite trött efter veckan. Annika gör ju nämligen lumpen. De' ni!
Sen kväll resulterade i att jag sov länge på söndagen. En slöar dag som var precis vad denna arma kropp behövde. Jag gjorde så lite som möjligt hela dagen förutom en timmes promenad nere på strandpromenaden. Jag ÄLSKAR att bo så nära havet!.
Sen vart det måndag igen och jobb igen.
End of story.

Nu har jag fått sova ut iallafall. Har sovit djupt hela helgen och knappt märkt när mina inneboende klivit upp.
Lillasyster Tessan sov över på fredagen och skulle upp tidigt på lördagsmorgonen. Jag vaknade till när hon klev upp men märkte inte ens när hon gick. Elin sov över natten mot söndagen och skulle upp och jobba på söndagförmiddag, och inte heller denna morgon vaknade jag. Djup sömn. Niiice.

Nu längtar jag efter mer djup sömn.
Godnatt på er!

PussKram

Kommentarer
Postat av: Mickis

Gullig du är! det gäller som sagt att man ställer upp för varandra och de gör verkligen Filleman!

2009-11-18 @ 07:19:12
Postat av: Mattón

Du är en sådan som polisen gärna vill ha på spaningsuppdrag, full koll. Vet du, inatt drömde jag om den där konstiga hungugngrejen du fick av Wenke. Hihi, nu började jag tänka på när jag skrev "han tar hand om en handikappad ugn" istället för "hund" och Maggans tydligt talande "?".



Syns snart, tycker jag!

2009-11-21 @ 14:20:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback