Alle motorcyklar

Oj vad min blogg vanvårdas just nu.
Jag kommer snart åka dit för bloggplågeri.


Äsch, man kommer ur form ibland.

Det är helt fantastiskt vilket väder vi har!!
Nu börjar det bli grönt på träden också, och tulpanerna har slått ut. Naajs!


Ehm, vad har jag då gjort den senaste tiden då..

Jag har jobbat och spelat fotboll mestadels (ja ni kan väl det där nu, det är som vanligt). Jobbet var lugnt fram till i tisdags, nu är det återigen jobb 06.00-16.00, och ska så vara fram till morötterna tar slut i början av juni och vi går på semster.

Fotbollen förra helgen: div.2 hade seriepremiär i Dalhem. Det blev vinst med 3-1 mot roslagsbro och jag tror att samtliga lagkamrater och tränare drog en lättnadens suck, plus att vi fick visa alla som inte trott på oss att VI FAKTISKT KAN, trots saknad av RUTIN. Tråkigt i matchen var att Jenny oturligt bröt benet och blir borta ett tag nu. Inte kul.

På söndagen var div. 3  i solna och mötte AIK DFF. Där var jag med och spelade. Det blev en tuff match utan dess like. Citerar våra tränare: "vi fick träna försvarsspel hela matchen". Ja, dom var duktiga kan man säga. Grym teknik och snabba som tusan och vi hade inte mycket att säga till om. 6-1 blev slutresultatet, men när vi sen fick höra att flera av spelarna är uppe och tränar med allsvenska AIK två gånger i veckan, så var vi ändå ganska nöjda. Trötta också..
Även den här helgen har innehållit fotboll. Igår var jag med div. 2 på fastlandet och spelade mot Tyresö. Det var ingen rolig match och vi förlorade med 4-2. Jag gjorde min första div.2 match och var med i startelvan. Det gick jättedåligt och jag var ordentligt missnöjd efteråt. Jaja, shit happens. Men kul var det inte iaf.
Idag var jag på P18 och såg helgens div. 3 gäng spela oavgjort, 1-1, mot Hässelby.

Men jag har faktiskt hunnit med lite mer än jobb och fotboll faktiskt.
I torsdags var det ju valborg. Jag firade med Elin, Annika och Lovisa samt Lovisas vänner. Vi grillade på balkongen, vilket resulterade i en väldigt rökig lägenhet, men gott var det.
Sen splittrades vi en aning när vi på divserse färdmedel tagit oss till östergravar och brasan. Jag, Elin och Annika åkte sen hem till Annika en stund där dom gjorde sig iordning för lite partande på munken. Själv skulle jag jobba tidigt nästa dag (ja, jag vet! jag fick jobba 1:a Maj!! fyy f*). Sen körde jag dem till öster innan jag styrde kosan hemåt där sängen väntade.
I fredags efter en halvdag på jobbet tränade jag och sen stressade jag runt hela kvällen och packade, för på lördagen väntade bortamatch och på kvällen, personalfest.
Matchen vet ni hur det gick, och personalfesten som hölls på Hp5 var trevlig.

Idag skulle jag sova LÄNGE. Så blev dock inte fallet. 9.15 vaknade jag. Helt av mig själv. Alla tidiga morgnar har rört till det i min sovrytm. Eller så håller jag på att bli gammal.. Jaja, i vilket fall som helst så var det nog lika bra ändå. Klockan tio var jag klar med alla morgonbestyr och kunde ge mig ut på en långpromenad. Sex kilometer iaf. Det var skönt. Sen var det då div. 3 matchen på P18 som jag redan tagit upp. När jag kom hem (efter att ha handlat bl.a godis på ICA atterdags med Vero och Sofia, en massa choklad som fick släcka mitt enorma godisbegär jag känt hela dagen) städade jag och PUTSADE FÖNSTER! ja, herregud va duktig jag kände mig.
Sen funderade jag på att ta en cykeltur här på bygden i vårt vackra vårväder, men det slöt med att jag hamnade här framför datorn. Så det kan gå.

Nu är det definitivt läggdags för min del.

Avslutar detta inlägg med en vacker vårdikt som jag och Åsa skrev som hyllningstal till våren, under en svenska C lektion för drygt ett år sedan.


Hyllningstal till våren:


Solen

Alla motorcyklar alla

alle jänk

alle fine bilar

alle blommar

alle fjärilarna vakna

alle korte kjolar kuomma fram

iiiiiiiiiii, en bil krocka me ett yrvaket lejon

Made by Åsa och Bellan



PussKram
 


Kommentarer
Postat av: wenke

fin dikt.. de minns aldrig jag att ni har skrivit.. men fin!

2009-05-03 @ 23:09:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback