Två dagar kvar - och Isabelle flippar snart ur!

Jaha. Då var man i princip klar att lämna hus och hem för lite semester nu då.
Sista arbetsdagen avklarad och nästan helt färdigpackad.
Nu är det bara att vänta då...
Vänta på att klockan slår 16.00 lördagen den 29/5. Då går båten härifrån.

Tänk ändå vad tiden går fort. Det känns som om det var igår jag äntligen fick jobb efter att ha gått arbetslös till och från i nästan fyra månader, började sortera morötter och lärde känna de knäppa men ack så roliga och vänliga människorna som arbetade där. Men det var faktiskt inte igår. Det är SEX MÅNADER sedan på måndag.
Det känns även som om det var igår vi sa hejdå till Matilda och sa "vi kommer snart och hälsar på dej!!". Men det är ännu längre sen. Närmare bestämt ÅTTA MÅNADER sedan, plus några dagar.
Ja jisses, tiden bara springer iväg.

Det är lätt att bli såhär fånigt sentimental och tillbakablickande nu i resetid och semestertid. Något som vänder allt lite upp och ner för en tid. Man lämnar vardagen för ett tag och gör saker man inte annars gör. 

Hade iaf en riktigt bra "sista" dag på jobbet idag. Beskedet om att ÅRETS ALLRA SISTA morötter skulle sorteras under dagen gjorde ju självklart alla lite extra lyckliga. Ett gott tecken på att ledighet väntar runt hörnet. Jag var på flumhumör (förmodligen resfeber) och hoppade glatt runt och mobbade alla andra som ska jobba en vecka till. Ha.Ha. 
Till på köpet var det riktigt fint väder så på lunchen satt de flesta av oss ute i solen och hade det trevligt. 
Till fikat bjöds det på tårta för att fira den gångna morotssäsongen och sen gick vi ner och tog tag i de sista morötterna som fanns kvar. 
Halv fyra var dom slut och vi gjorde en snabbstädning innan jag äntligen fick säga adjö för några veckor. 
Skönt som attan ska det bli! Kommer däremot sakna mina arbetskamrater som man nu vant sig vid att träffa nästan dagligen sen ett halvår tillbaka. Vem ska jag nu retas med i fem och 1/2 vecka!? Hotade idag med att ta reda på några av mina arbetskamraters mobilnummer och ringterrorisera dom under hela ledigheten. Ingen tog mig på allvar..
Fast semestern tar ju slut nån gång..
Mmm, ledigt... Ja, det ska bli riktigt skönt. 

Herregud, vad jag känner mig hoppig och studsig. Klockan är liksom kvart över tolv! Ska ännu föra över pengar också... Hur mycket borde jag ta?? hmm....
Ja, jag har lite att fundera över så jag får väl avsluta detta blogginlägg nu..

Imorgon 16.00 avgår båten från Visby. På söndag går flyget från Arlanda 13.00 svensk tid.
Kl 13.00 amerikansk tid (detta med tidsskillnader snurrar alltid till det) mellanlandar vi i Philapelphia innan vi slutligen hamnar i New York där Matilda hämtar upp oss. Under första veckan ska vi bo hos Matilda i New Jersey. Det blir några dagar med henne i New York, någon dag i Boston och så i hennes "hemtrakter" förstås. På kvällen, måndagen den 8/6, säger jag och Elin hejdå till Matilda och åker till New Hampshire. Där blir det bl.a bröllop för Elins syster Sandra och hennes amerikanske blivande man Aaron, och lite annat förmodligen. Vi tar flyget hem från Boston kl 18.30 (om jag inte minns fel) tisdagen16/6 och är  hemma på ön igen natten till torsdagen 18/6. Alldeles i tid för midsommarfirandet.

Så ser det alltså ut nu de kommande två veckorna.
Imorgon ska jag först hinna med lillasyster Tessans konfirmation. Det är nog bra för att lugna mina nerver. Då har man lite annat att sysselsätta sig med. Får dessutom säga hejdå till hela släkten samtidigt och det är ju bekvämt!

Vi får se när nästa inlägg kommer. Det kan dröja två och en halv vecka, men det kan också dröja mindre än ett dygn. Allt beror helt på tillgänglighet av datorer och internetuppkoppling nu de närmsta två veckorna.
Så jag får väl säga: Ha det så bra alla härhemma! Ni som tar studenten, Grattis och Lycka till, hoppas ni får en toppendag! Ni som går på semester, ha en trevlig ledighet! och ni som fortsätter jobba och stå i, lycka till och tjäna mycket pengar!!

Och sist men inte minst: GLAD SOMMAR!!


Nu får det vara slutflummat för min del.


Hej och godnatt


PussKram 


Kommentarer
Postat av: Gammelmoster Anna

Tack för presenten!! Fast det har du väl aningom om? Ha en bra semester over there!!!!! Anna O Sven .Ps Danmark leder med 1-0 !!!!!!!!

2009-06-06 @ 21:08:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback