Elva dagar kvar

Hej hopp!
Ojoj, tiden den bara springer iväg. Det är fotboll, jobb, packande och fixande var eviga dag.

Kortfattat:

- Lördag var det fotboll på P18 för både div. 2 och div. 3. Det blev vinst mot Nacka med 1-0 för div. 2, härligt! och förlust mot Reymersholm med 2-4 för div. 3, vilket var mindre härligt. Jag var då med i div. 3 och det kändes grymt surt och tråkigt att gå av planen efter matchen. Aaaah jag är så trött på att förlora!
- Eurovision song contest hos Annika med goa vänner. Jag var trött som attan efter matchen men det var trevligt.
- Norge och Alexander Rybak vann ESC. För första gången någonsin tyckte jag verkligen vinnarlåten var bra! Halleluja. Sverige på en 21:a plats, I don't care. Det är som vanligt.
- Söndag eftermiddag träffade jag Cissi. En jobbarkompis från Kneippbyn förra sommaren. Hon kommer från Norrköping men var på ön under helgen. Vi fikade på Rosas och sen blev det en promenad genom stan. Riktigt kul o träfas igen!
- Måndag, tisdag har jag jobbat och tränat fotboll. Inget uppseendeväckande.
- Ikväll tvättar jag kläder, äter muffins (kan inte hejda mig!!), väntar på att Elin ska ringa samt att Grey's Anatomy ska börja och försöker koppla av. Det går hyffsat bra.  

...

Det börjar dra ihop sig nu. Om elva dagar sitter jag och Elin förmodligen på planet, vid den här tiden. Planet som ska ta oss till USA och Matilda. Eller vi kanske redan är framme då.. verkligen full koll...
Men fatta, ELVA dagar. Det är mindre än två veckor. Det är nästan ingenting.

Jisses vad jag längtar! Men jisses vad mycket som är kvar att göra!
Har fortfarande en massa som ska handlas, det ska registreras nånting, pengar som ska växlas, och svårast av allt: VAD SKA JAG HA MED MIG??? och HUR MYCKET???

Ja många frågor ska besvaras innan vi kan lämna ön, men shit va kul det ska bli.
Saknar Matilda så jag blir tokig!
Men nu är vi snart samlade igen. Den roliga, smarta och snygga trion. Wiiie!

Imorgon ska vi i div. 3 till fastlandet och spela mot Spårvägen. Vi hoppas nu att vinden vänt för oss och att det blir en efterlängtad SEGER. Det är bannimej på tiden nu! Orkar inte förlora mer.

Mina arbetskamrater ska dock jobba imorgon, trots röd dag. Ja, på mitt jobb är det aldrig vila. Det ska nämligen bli visningar av företaget för allmänheten imorgon och då måste vi jobba så folk har nåt att se på.
Vilken otur att jag skulle spela match just den dag det ska stå en massa folk och glo på oss när vi jobbar! (förstå min ironi.)

Ha en fortsatt trevlig kväll.

PussKram

Kommentarer
Postat av: Matton

"Roliga, SMARTA och snygga trion"? Ja, du, Bello...;D Hm, 12 par skor kanske, du hade val 3 for 2 forra gangen, hihi.

2009-05-23 @ 02:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback