Ät en banan och bli fet

Jag är svettig.
Det är äckligt.
Det beror på att det inte finns VARMVATTEN i detta hus ännu.
suck.

Ikväll har jag fotbollstränat. Lite som vanligt. Men det var kul trots tunga ben efter helgens match/matcher.

Vet ni. En läkare vid namn Christer Enkvist, har skrivit i DN debatt om att FRUKT inte alls är så NYTTIGT som man kan tro. Nej, det gör snarare så att  man går UPP i vikt. Ja hu, fruktsocker är farligt.
Tänk alla överviktiga som dagligen äter på donken. Nu har dom nåt nytt att skylla på.
- Nej men vadå, hamburgare är ju nyttigt! däremot tar jag ett äpple då och då. Får ta och sluta äta äpplen tror jag. För mycket fruktsocker, sånt är ju inte bra.
Nej, jag tror att den här läkaren är lite ute och cyklar. Visst att fruktsockret kanske inte är jättebra, men det finns ju så mycket annat nyttigt i t.ex. en banan. Fibrer och vitaminer som kroppen behöver. För den skull tycker jag inte att man ska leva på enbart frukt.
Allt i lagom mängd, det tror jag däremot på.

Nu tänker många av er säkert att "oj Isabelle har blivit en riktig samhällsvetare, läser DN debatt och blir så klok och allämnbildad. vuxet.", men så är icke fallet..
Dom sa det på morgonpasset i P3 imorse...
P3 RULES!!!!!

Nu ska jag duscha.

Hej o godnatt!

PussKram

Kommentarer
Postat av: Ela

Det blev till och med två inlägg av samma!;)

2009-05-05 @ 04:02:54
Postat av: Helenaadman.blogg.se

Vaktmästaren har börjat läsa DN och lyssnat på P3?!:O Dags för förändring allt:)!

2009-05-05 @ 14:11:23
Postat av: ewelina

varför måste folk vetenskapliga sönder vårt liv? vi får inte äta nåt alls snart, för i allt finns nåt som är farligt. skit ner det hela, jag äter vad jag vill.

Morgonpasset är mina bästa vänner på morgonen.

Hatar dock Kodjos King Julian.

Klart slut.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback