En vecka i Åre, rena rama hälsokuren

Sååå, då var man hemma igen då.
Vilken vecka det har varit! Jag är helt förälskad i fjällen! När jag tröttnar på Gotland bosätter jag mig i norr och lever loppan där. Naturen är helt underbar! Och skidor är grymt kul! Trots värkande lår och krampande vader..
Dessutom åkte jag med ett väldigt roligt gäng också. Vem kunde tro att allergiker var så kuliga typer! 
Det enda som varit jobbigt var en smal våningssäng och regeln om oparfyrmerade produkter.. Åker man med astmatiker och allergiker och dessutom bor i en av astma och allergiförbundets lokaler så är det strängt förbjudet att lukta gott. Eller använda schampoo, deo och liknande som doftar. 
Det var riktigt skönt att komma hem och duscha med citrusdoftande schampoo och sova i egen säng igen.
Det är svårt att i ord berätta vad vi gjort så jag låter bilderna tala istället:

 Vi började skidsemestern med bad på ett hotell som fick mig att tänka på kongresshallens utseende av nån märklig anledning:
 Såhär var vädret oftast; disigt: Annika är glad i backen: På tisdagkväll firade några av oss fettisdagen med semlor och varm choklad som vi fick avnjuta ute på trappen eftersom vi inte fick ta in sånt som innehöll ägg, mandel eller nötter i huset: . Mumsigt!: . Sen gick det lite snett för en semla och en chokladkopp som blev nersvalkade i snön..: . Elin den stackarn låg i feber tisdag och onsdag men var tillbaka i backen på torsdagen: . Snötäckta berg:  och djupa dalar: . Det är så sjukt fint där uppe på fjället och jag blev helt förälskad, flera gånger om! Så otroligt vackert men helt omöjligt att fånga på bild:  . En dag grillade vi hamburgare i backen, det var gott och mysigt:  .  Här bodde vi hela veckan, några kilometer från backen: . På kvällarna var det full fart i uppehållsrummet (som för övrigt hade väldigt sköna och fina sittpuffar och kuddar) med singstar och en lek som heter Maffia: fast vissa av oss föredrog nog ändå att sova när klockan blivit sent. Favorit kareoken var Aqua:s 90-tals dänga "Barbie girl", tjohooo, hmm: Trots att vi var högt upp i landet nådde oss ändå nyheten om förlovningen i kungahuset. De nyförlovade fick hänga bredvid tv:n hela veckan, såklart!: . Sista skiddagen provade Annika (skidmästaren) på snowboard, en naturbegåvning!:  Elin och Lovisa var såhär lyckliga i backarna: Stålgänget! från vänster: Hugo, Lovisa, Jag, Annika, Elin:.   


Imorgon är det åter till vardagen och jag är mer redo än någonsin tidigare! Den friska norrluften gav mig nya krafter. Nu jäklar ska det jobbas och tjänas pengar. OCh jisses vad fotboll jag ska spela nu! och träna! Hårt som f*n för i april ska vi vara BÄST! Då är det även härlig vår och man går och är sådär vårlycklig. I juni åker jag och Elin till USA och får ÄNTLIGEN träffa Matilda och sen väntar en lång härlig sommar. Till hösten kommer Matilda hem igen och då är vi samlade igen och kan ha det så jäklars skoj!
Ja, den här semestern var verkligen välbehövlig. Just nu kan jag klara vad som helst! Inget är för svårt, trots att morotsplockning är så avlägset det bara kan bli. Det känns som att jag inte jobbat där på flera månader trots att det bara är en vecka sen, men om tio timmar står jag där igen. Taggad som bara den!
Dessutom är det löningsdag för oss imorgon.
Kan det bli bättre eller?

PussKram

Kommentarer
Postat av: Karrobarro

Åh! Nu fick jag massor och inspiration till olika saker samt en härlig känsla av att våren är nära :) Tack Bello!!

Postat av: ewelina

wiiieee kuuul!

2009-03-01 @ 23:03:10
Postat av: Mickis

Jag tror du kan ha alldeles precis rätt i den tanken som slog dig!

2009-03-02 @ 07:07:03
URL: http://mikaelasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback