Superwoman

Aah va kallt det är i detta hus! Varför är det ingen som gjort eld för?
Oj, just det, det var min uppgift idag ja...
Jag skyller allt på att jag endast sovit fyra fjuttiga timmar inatt. Jag förstår verkligen inte hur endel kan klara sig på bara ett få antal timmars sömn per natt. Sova är ju underbart! Och det är helt fantastiskt att vara pigg och glad, vilket iallafall jag blir först efter åtta timmars sömn.
Zzzz...
Ikväll blir det tidigt i säng helt klart.

Idag har jag lyssnat på morgonpasset i P3. Där var Henrik Dorsin och Micke Lindgren på besök. Numera mest kända som Rysslands hatobjekt efter pausnumret "Tingeling" i melodifestivalen. Det var intressant då dom diskuterade vad man INTE får skämta om. Det blev livliga diskussioner och roliga historier.
Tingeling förresten, vilken låt! den är så kass så den blir bra! Kom på mig själv med att stå och nynna på den flera gånger under dagen.
Sen var det "Hallå P3" där EMIL JENSSEN var på besök! Skåningarnas skåning. Första gången jag lyssnade på honom när han var på besök i skolan för tre år sedan, blev jag helt exalterad efter att ha lyssnat på honom. Han har så mycket vettigt att både sjunga och säga och så är han rolig till på köpet. 
I eftermiddag var det "Christer" där folk fick ringa in och berätta händelser dom varit med om som hade med brott och tjuvar att göra. Vilka grejer endel varit med om!
En kille hade en gång fått besök av en inbrottstjuv i sin lägenhet och när tjuven försökte fly sprang killen ifatt honom och lyckades hålla fast honom i nästan tjugo minuter tills polisen, som hans kompis hade ringt, kom och tog över.
En annan kille hade åkt svarttaxi mitt i natten och sedan tagit springnota genom skogen, då han plötsligt blev ifattkörd av en polisbil som var ute och letade efter en man som nyss gjort inbrott i ett hus en bit därifrån. Den här killen blev naturligtvis misstänkt och fick svårt att förklara sig när det visade sig att inbrottstjuven sprungit exakt samma väg som den här killen. Han lyckades tillslut förklara sig ur det hela, men det tog sin tid.
En tjej på 14 år var och shoppade då hon fick syn på en annan tjej i 17 års åldern som stod och plockade fickorna fulla av smink och annat småplock. Hennes första tanke var "Hu, stackars tjej hon kommer råka illa ut". Inte som en annan som förmodligen hade tänkt "jäkla snattare, skaffa dej ett liv för f**". Hon gick fram till snattaren tog tag i hennes arm och sa, följ med här. Sen sa hon "jag kommer från civila kriminalare och jag har sett vad du håller på med". Snattaren blev jätteskraj och lovade den "civila kriminalaren" att lämna tillbaka allt hon någonsin snott och aldrig mer göra om det. ¨
Den här "civila kriminalaren" var bara 14 år! är det inte coolt så säg! alltså, hur får man för sig nåt sånt? Hur kommer man på nåt sånt som civil kriminalare? det finns ju inte ens på riktigt.
Så cool och fantasifull vill jag också vara. Varför händer aldrig såna häftiga grejer mej för?
Tänk att springa ifatt en tjuv och brotta ner honom. Cooolt.

P3 och sängen är mina bästa vänner för tillfället.


Idag står det om oss i tidningen. Dalhem/P18 alltså. En liten notis om vår helg i Kalmar.
Det var då som bekant träningsläger för oss i kalmar nu i helgen som var.
Resultatmässigt gick det inget vidare. Vi spelade mot Lindsdal, som precis som oss har ett div.3 lag och ett div.2 lag som vi då skulle möta.  Förlorade med 2-0 mot div.2 laget på lördagen och på söndagen blev det förlust med 3-1 mot div.3 laget. Trots det känns det som en lyckad helg. Tränarna har fått se lite mer av oss och vi spelare har fått lära känna varandra bättre både på och utanför planen.
Min egen insats var över förväntan, trots en del frustration på söndagen. Jag får tillochmed beröm i den lilla notisen. Mitt namn och ordet "lyckad" i samma mening liksom, och i tidningen. Det är kul.

Nu tränar mina lagkompisar. Det gör inte jag. Man är väl ingen superhjälte heller (Ooh tänk om jag hade varit det. Då skulle jag vilja kunna läsa andras tankar..). Jag behöver en god natts sömn innan jag tänker återvända till fotbollsplanen igen.
Mat, sen sova.

PussKram


Kommentarer
Postat av: LindaL

Det ar verkligen underhallande lasning du bjuder pa Isabelle!

Postat av: LindaL

Det ar verkligen underhallande lasning du bjuder pa Isabelle!

2009-03-25 @ 14:37:18
URL: http://lindaohlsson.blogg.se/
Postat av: Emmapemma

en rättelse här bara av halvskåningen Emma, skåningarnas skåning är Johan Glans alla kategorier! :P (fast i musikkategorin så kan han väl få dela förstaplatsen med Emil)

2009-04-02 @ 16:25:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback