Röstmysteriet...

Gu va gott det är att dricka mjölk efter att man tränat!
Ett stort glas kall, härlig mjölk.

Den här måndagen har gått ovanligt fort tycker jag. Vanligen brukar måndagar vara en sån där segdag då man bara går och gäspar och suckar över hur långt kvar det är till helg och ledigt igen, men idag var inte en sån dag.
Hamnade i "skalningen" på jobbet imorse. Något som vanligen sköts av två förbestämda killar/män/gubbar och görs oftast bara på måndagar. Idag fick dock jag hoppa in för en av dem och det blev en bra start på veckan och ett kul avbrott från den vanliga sorteringen. Det enda mindre bra var att jag höll på att förfrysa händerna av det kalla vattnet som hela tiden fanns omkring, men vad gör man inte för lite omväxling.
Fram till halv två höll vi på där iaf och när vi var klara var det bara två pass (ca två timmar) plus fikarast kvar inne vid den "vanliga" sorteringen innan det var dags att gå för dagen.
Det var inte helt fel.

Ikväll har jag klantat mig lite igen.
En vattenflaska höll på att få sig en fartfylld tur på biltaket, men en snäll man gestikulerade och vinkade med armarna åt mig att stanna när jag höll på att backa ut från parkeringen.
Väldigt snällt av honom att hjälpa mig i min vimsighet. Han fick göra dagens goda gärning och Linn och Sofie som satt i bilen, fick sig ett gott skratt.
Den bjuder jag på.
Och alla har väl glömt nånting på biltaket nån gång!

I övrigt har en fråga ploppat upp i mitt huvud idag.
Malena Ernman och Caroline af Ugglas fick flest röster från svenska folket i melodifestivalen i lördags. Jag höll med svenska folket och har varit lite extra glad hela helgen över befolkningens plötsligt goda smak. Självklart har jag sett till att dom flesta i min närhet fått höra detta, men väldigt få har hållit med mig om dessa vinnare.
Så frågan jag ställt mig är: VILKA är egentligen dom som röstade på dessa två bidrag i lördags??
90% av de jag pratat med har dissat dem, på radion har det varit väldigt få hurrarop, och själv röstade jag bara för mig själv, inte ringde in.
Så VEM är det då som röstat på dem??
Jag har inte kommit fram till några direkt avancerade teorier, men antingen kan det vara så att hela Sveriges operalovers har bildat hemlig pakt och massröstat, eller så tycker de som röstat på dessa två att det är lite pinsamt och därför håller det hemligt.
Någon som har en smartare, eller varför inte dummare, teori?

Nej, nu är mjölken slut, maten uppäten, klockan 21.15, bloggämnena slut och matlådan icke packad.
Dags att rycka upp sig.

PussKram

Kommentarer
Postat av: Matton

Ja, Niles glomde sitt mjolbarn pa taket.

2009-03-19 @ 00:59:37
Postat av: Linda

Horde att det var nagon operalat sopm vann. hur fan resnt ut sagt tanker svenska solket eller de mystiska manniskor som nu har rostat pa detta. Ah, det ar ju bara domt att sverige ska misslyckas i melodifestivalen.



Snart helg sa njut av din ledighet da :)

Postat av: Emmapemma

tyckte det var helt rätt att malena vann, jag röstade 2 ggr på henne :)

2009-03-21 @ 12:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback