La voix och fejsbookande

Facebook har ändrat utseende igen.
Fan också.
Jag som nyss hade kommit underfund med hur fanskapet fungerar. Det är verkligen en avancerad sida det där, men nu när man äntligen hade lyckats lära sig skriva inlägg till folk och svara ja på vänförfrågningar, så går dom och snurrar om allting igen!
Idioti kallas det.
Har egentligen alltid haft lite emot facebook. Kanske mest för att det är en sån grej som nästan ALLA har idag (inklusive min egen mor) och då blir det ju genast lite töntigare. Men efterhand upptäckte jag facebooks alla fördelar. Helt plötsligt hade jag full koll på vilka som blivit tillsammans, gjort slut, rest till afrika, hittat jobb, festat i helgen osv. En ny överraskning väntade varje gång man loggade in.
Det finns ju absolut inget roligare än andra människors liv.
Så en viss hatkärlek har jag väl till facebook och med undantag för det plötsliga utseendebytet så har jag ändå börjat uppskatta facebook alltmer. Man håller bra kontakt med vännerna som är ute o reser o far, och blir ständigt uppdaterad med bilder o inlägg om deras upptåg.

Nog talat om facebook.
En liten uppdatering av helgen och sen lite härligt melodifestivalblarr.
Igår spelade vi träningsmatch mot Gutes P94:or. Siffrorna sprang iväg en aning och vad slutresultatet blev är jag därför mycket osäker på, men vi gjorde ett mål och dom en hel del fler. Att det var pinsamt att förlora mot småkillar (15 år men grymma på fotbollsplan) behöver jag nog inte utveckla nåt mer, men ja, vi var inte sämst men inte jättebra heller.
En träningsmatch helt enkelt.
Sen blev det några timmar på stan med Elin och sen bort till lägenheten (den jag bodde i i våras).
Där blev det sen melodifestivalkväll med Elin, Annika, Annikas syster Mia, Annikas pojkvän Simon, och Simons vän Fredrik.
Efter det blev det en kortare form av utgång för oss tjejer. Först drink-jakt, men det stupade så vi hamnade på surfers slutligen.
Idag har det slappats och städats.
En vanlig söndag.

Melodifestivalen fick jag fel om, men vad glad jag är åt det!
Jäklars va spännande det var! Med risk för att låta som en äkta nörd så säger jag att det här var den mest spännande omröstning på flera år!
När folkets röster skulle redovisas var jag fortfarande 100 på att TråkMåns skulle ta hem det. Men helt plötsligt är både han och EMD ute ur leken och nya chanser tänds för mina favoriter "Opera" och "Crazy-woman". När det stod klart att Caroline af Ugglas tagit andraplatsen och Malena Ernman blivit kvällens vinnare skrek jag i högan sky av glädje!
Shit, det var ju minst lika spännande som en straffläggning eller liknande.
Det här kommer bli så grymt bra! Har absolut ingen aning om det går hem i resten av melodifestival-europa, men det spelar ingen större roll ändå. Sverige är vana vid det här kvalandet numera så det blir nog inga problem vare sig hon kommer sist eller först. Det kommer i vilket fall som helst väcka uppmärksamhet när operan äntrar scenen i Moskva. Ascoolt!
Ja så igårkväll var jag lycklig.
Pinsam också förmodligen. Satt som på nålar, hoppade så fort mina två favoriter fick 12-poängare, och betedde mig som en gormande, fanatisk man framför tv:n i en mycket spännande fotbollsmatch.
Nördigt, jag vet, men det är ju bara melodifestivalfinal en gång per år.

Nu har jag dock fått nog av allt glittertrams till musik och tänker återgå till det gamla vanliga. Äntligen.

Nu ska det bli födelsedagsfirande hos morfar.

PussKram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback