Mitt namn är anonym

Kommentar om Klenis...pff...
Postat av:

Det är inte så lätt att bli välbyggd och få kloka, starka, uthålliga muskler om man inte går på gymmet kontinuerligt... Kommer man endast en gång i månaden, max(!), så ger det inte ett dugg. Satsa seriöst eller skit i det!

2009-03-25 @ 22:19:15

Nu, kära bloggläsare ska jag avslöja för er, något som jag har väldigt svårt för. Något som jag faktiskt avskyr rent ut sagt. Allting har sina för- och nackdelar. Så även internet. Man kan kommunicera med människor på tusen olika sätt, man kan skapa nya kontakter världen över, man kan hitta information om allt från vietnamkrig till världsrekordet i pannkaksätning, man kan köpa bilar, sälja hundar och se på dåliga hemmavideor av fjortisar på youtube, för att bara nämna några av de fördelar som internet besitter. En nackdel med internet däremot är att vissa av internets användare har en tendens till att bli väldigt kaxiga och skriva mer än vad man står för. Det är så himla lätt att kritisera och slänga skit på någon man inte står öga mot öga mot, och ännu lättare blir det när man skriver under med Anonym.
VÅGA STÅ FÖR VAD DU SKRIVER ELLER GE FAN I ATT SLÄNGA SKIT!

Kommentaren här uppe hade någon skrivit till mig i ett tidigare inlägg här på bloggen.
Kommentaren i sig är inget som gör mig speciellt förbannad egentligen. Det som STÖR MIG är det att denna person inte vågar stå för vad den skrivit! Det kan ju förstås vara så att personen i fråga glömt att fylla i namn-rutan, men annars, varför inte bara skriva sitt namn och om hon har det, även bloggadress eller vad som. Nej, det är så förbannat lätt att klaga och kränka folk sålänge man får vara anonym.

Men vem vet, det kanske är någon som vill vara snäll och informera mig om hur jag ska få ut mer av gymmet. Tacktack isåfall. 
På riktigt tror jag att det är någon missnöjd lagkamrat (eftersom personen i fråga verkar ha full koll på hur lite jag gymmat) som tycker att jag ska gå på våra gympass oftare och inte "smita undan" det slit som alla utstår för att få spela sen i vår.
Jag ska därför berätta om hur det ser ut för mig och varför jag inte varit 100 procentig på gymmet.
Det är nämligen såhär att jag har ett väldigt fysiskt krävande jobb som utförs 9-10 timmar om dagen måndag-fredag. Dagarna börjar oftast klockan 06.00 (händer emellanåt att vi får börja 07.00 också) och sen jobbar man fram till 16.00, ibland övertid, som ikväll när jag kom hem 17.30.
Det är inga skivstångar jag lyfter men däremot morotsbackar på 15 kg, eller 1 kilos påsar som ska ner i lådor. Ett kilo låter inte mycket men en 800-1000 såna lyft under en timme och armarna blir lite trötta. Det är bara två av de olika arbetsuppgifterna vi har. Jag sitter sammanlagt max en timma på tio timmar under en arbetsdag. Vissa dagar tar vi bort den 15 minuter långa eftermiddagsrasten och då är man inte bara trött i benen när man kommer hem utan också jäkligt hungrig.   
Efter dessa nio-tio timmar har jag en liten stund hemma innan jag åker vidare till stan och tränar. Ibland är jag inte hemma förrän klockan tio på kvällen. Då ska jag ännu duscha, äta mat och fixa inför morgondagen. Efter dessa kvällar blir det fem-sex timmars sömn innan man ska upp igen och köra på lika hårt.
Så jag ber så mycket om ursäkt för att jag inte alltid orkar åka till stan för att lyfta skrot.
Men jag kan meddela denna person-utan-namn att jag nu har fixat så jag kan få komma in till den tidigare tiden och därmed slipper att komma hem så sent på kvällen. Min förhoppning är att jag ska orka bättre när kvällen inte blir så sen.
Nöjd nu?


Ja usch, jag är riktigt jävla irriterad ikväll. Fick jobba nästan tolv fucking timmar idag. Var inte hemma förrän strax efter halv sex ikväll och hade då jobbat sen 06.00 imorse! Var redan grymt trött när vi började jobba eftersom vi spelade träningsmatch till sent igårkväll. En match som vi förvisso vann med 4-2, men var bajsdålig från min sida. Vissa dagar vill det sig inte i kroppen bara!
Och imorgon är det det där förbaskade högskoleprovet också.. suck... varför anmälde jag mig till det? jag ska ju ändå inte plugga än på ett tag! Tänk, det var första lediga lördagen på flera månader och så ska jag tillbringa hela dagen i en jäkla skolsal! aaah. Har inte hunnit plugga till det heller så det kan ju bara gå åt ett håll.
Imorgonkväll ska mina älskade vänner ut till Hemse för att gå på "hela hallen gungar" (skitstor fest i hemse ishall med massa folk, hålls en gång om året). Jag hade tänkt spendera kvällen hemma i lugnan ro och hade verkligen sett framemot det, men samtidigt vill jag ju umgås med dom och inte gå miste om nåt kul! Mina vänner får absolut inte ha en massa roligt utan mig! Och på söndag skulle jag vara med Carro som jag inte träffat på årtionden, men självklart blev hon tvungen att jobba så nu blev det inställt. Nu ska jag städa rummet istället. Det är så äckligt dammigt att jag inte vill vara därinne längre.
Tråk-liv. jobb, jobb, fotboll, fotboll, jobb, jobb, jobb, jobb och sen blir man så trött att man inte orkar nåt annat.
Ute är det blä-väder också. Snö och blask. Vart är våren!? frågar vi oss än en gång.
Jävla skit är vad allt är just nu.

Tur att man har sina vänner. Ikväll pratade jag med Matilda på facebook (ännu en av internets fina egenskaper) och sånt får en alltid på bättre humör.

Men fortfarande är jag sur.
Sur, tvär och bitter.
Trött med för den delen.

Nej, nu ska jag gå och sova. Upp klockan sju imorgon för att skriva prov hela dagen. tjoho.

PussKram

Kommentarer
Postat av: Karro

Förstår din frustration! Lovar att jag inte var den anonyma ;) lycka till på provet imorgon, you can do it! pusskram

Postat av: em

i morgon ar en ny dag bella, da ar allt sakert mycket battre :)

2009-03-28 @ 15:29:02
URL: http://emelienina.blogg.se/
Postat av: sahra

Hej Isabelle! Läste ditt inlägg om ditt jobb. Herregud att du orkar! Är det verkligen ok att jobba så mycket? :S Helgerna måste iaf vara underbara när du får sova ut ! :) Och den där kommentaren; vilken idiot.. Ta ingen skit! som Grynet hade sagt. Kram på dig!

2009-03-30 @ 22:32:12
URL: http://welcome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback