Sovmorgon, melodifestival och öststater

Ojoj, så var det fredagen den trettonde igen..
Hoppas ni överlevt dagen utan några större olyckor.
Själv har jag, liksom förra gången, haft en bra dag fri från faror och pinsamheter.
Min otursdag avklarades faktiskt redan i onsdags så det var inte mer än rätt.
Så efter alla pinsamheter och förvirrande så har de två sista dagarna gått lite mer i det harmoniska tecknet.

Igår fick vi börja KLOCKAN SJU! Det var helt fantastiskt, underbart skönt. Annars börjar vi ju oftast klockan sex, men vilken skillnad den där timmen gjorde!
Det var som mitt på ljusa dagen när jag vaknade och livet blev genast lite gladare när man drog upp rullgardinen och möttes av SOLEN. Jag hade dessutom gått och lagt mig tidigt kvällen innan så jag kände mig riktigt utvilad.
 Ja det var nog bara just det att det var ljust när man kom till jobbet som gjorde hela dagen. Jag var så glad och pigg!
Idag fick vi återigen börja klockan sex, men istället fick vi gå hem en halvtimme tidigare. Fint avslut på veckan.

Imorrn är det träningsmatch mot Gutes -94 killar. Hoppas, hoppas, hoppas att vi vinner. Killar eller tjejer, dom är yngre och det är pinsamt att förlora då. 
På kvällen är det melodifestivalfinal! Den ska jag förmodligen se med mina kära vänner Elin och Annika.
Söndag är det middag hos min mormor och morfar då sistnämnde fyller år imorgon.
På kvällen är det parlamentet och sen blir det måndag igen.

Ja melodifestivalen ja...
Jag tror att Måns Zelmerlöw tar hem det, men dom som får mina röster är Malena Ernman och Caroline af Ugglas. Som ni alla förmodligen redan vet, så är jag ju inget större fan av den såkallade musiken i melodifestivalen.
Citat ur morgonpasset i P3 igår, när Kodjo berättade vad han tyckte om festivalen:
"Ja, melodifestivalen gillar musik såklart, men musiken verkar hata melodifestivalen".
Haha, Hihi, Hoho!
Håller med fullt ut.
Ändå är det något speciellt med denna folkkära glittertävling så här är min åsikt:
Måns i all ära, han gör mycket bra, är söt och charmig och är bra på scen, men hans musik är vanlig och tråkig. TråkMåns.
Vi lär ändå aldrig vinna eurovision, och får kvala nästa år igen, det är bara och inse att öst-länderna har övertaget för tillfället. Därför kan vi lika bra slå till med nåt urflippat och otippat vilket jag tycker att både Malena och Caroline är på sina vis. En operasångerska eller en stirrande, krampaktig crazy-woman. DET om nåt kan röra om i öststatsgrytan. Carolines låt är dessutom bra på riktigt.

Nu ska jag fortsätta mitt slappande.

Trevlig helg på er!

PussKram

Kommentarer
Postat av: Emmapemma

jag tyckte carlonie ugglans låt var jättetråkig, har inte hört hela Malenas men den verkar okej, jag hejar på EMD tycker deras är (med risk för att låta som en tant) SVÄNGIG! ;)tyckte ugglans låt förra festivalen var bättre..

2009-03-13 @ 18:18:55
Postat av: SandraSandra

NEJ INTE CAROLINE

Postat av: ewelina

heja Måns eller >Malena. Malena är cool men hennes låt är verkligen lik låtskrivaren Kempes egna låtar. men det vet ju inte utlandet ;)

2009-03-13 @ 22:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback