Batman gömmer sig i min garderob!

Suck. Jag är trött. Irriterad också.
Två nätter utan klok sömn.
Anledning?
Jo, nu ska ni få höra...

I söndagskväll, någon timme efter att jag skrivit klart mitt senaste inlägg, gick jag och la mig. När jag nästintill somnat hörde jag plötsligt det pipande ljudet från fladdermöss. Äckligt och läskigt kan vissa tycka, inget speciellt för mig då fladdermössen bor uppe i taket över mitt rum så jag hör ljudet ständigt. Men den här kvällen fick ljudet mig att reagera. Det var alldeles för högt och dessutom hördes ett krafsande. Jag tände lampan i taket och fick till min förskräckelse se nåt svart röra på sig på golvet intill väggen borta vid fönstret.
I ren panik sprang jag ner till mina föräldrar och förklarade att en fladdermus kröp runt på mitt golv.
- jaha? det kan inte jag göra nåt åt nu, sa mamma och somnade om.
Förbaskade föräldrar. Vad ska man ha dom till om inte för att ta bort äckliga djur mitt i natten!?
Jag gick då upp och hämtade en madrass som jag sen drog in och la i min lillasysters rum. Hon var vaken och ville se vampyren som kröp runt i mitt rum. Idiotiskt nog började hon störa den så han blev rädd och for in i springan mellan garderobsdörren och golvet och försvann sen in nånstans i garderoben.
jag tog mina lakan, lämnade dörren och lampan tänd i garderoben, stängde sovrumsdörren och gick in och la mig på madrassen hos Tessan. Den natten sov jag dåligt.
Igårkväll kom mormor in och med min, mammas och pappas hjälp fick vi ut den lilla odågan som gömt sig under en hylla i garderoben.
Skönt, nu kan man sova lungt igen tänkte jag när jag gick och la mig igårkväll.
Tji fick jag.
Hann kanppt släcka lampan innan jag hörde det numera väldigt bekanta krafsandet och pipandet. Tände lampan och visst kröp där en fladdermus. Den här gången lyckades jag dock få mamma att ta bort den (jag själv vägrar, dom är läskiga!)
Det blev en natt till på madrass hos lillasyster.

Ja, så jag har lite problem just nu. Vi vet inte hur dom kommit in. Det har aldrig hänt förut. Dessutom är fladdermössen som kommit fram jättesmå, och kan inte flyga...

Dom måste bort iaf. Tessan får sinnesutbrott på mig.
Första fladdermus-natten blev jobbig för henne.  Storasyster som stör mitt i natten. Jag började med att dra i rullgardinen som hon inte dragit ner ( ja man vill väl sova när det blir ljust också..) och hade ett väldigt jobb med det en stund. Sen stängde jag emot dörren, som hon annars brukar ha öppen, eftersom jag låg och såg rakt igenom hallen, in i badrummet och ut genom fönstret. Sen var det klockorna. Det finns få saker som är så irriterande som tickande klockor. EN tickande klocka när man ska sova och jag blir tokig. Tessan har TVÅ tickande klockor när hon sover. Hur klarar människan det?
Ja, jag for upp igen och försökte dra ur batterierna, men misslyckades. Lyckades däremot bryta av en nagel. Ja så jag gick in med en klocka i badrummet och en in till vampyräcklet i mitt rum. Den tyckte jag han kunde ligga o lyssna på. När jag sen skulle lägga mig på madrassen igen råkade jag sätta knät i min egen icke-tickande klocka och den gick itu. Jag svor lite väl mycket och då fick lillasyster nog.
- Nu får du fan ge dig, sa hon, tog sitt täcke och gick ner o la sig i soffan i vardagsrummet.
Där låg jag sen ensam, skiträdd att fladdermössen skulle komma och äta upp mig. Till min lättnad dök katten upp efter några minuter och låg sen bredvid mig och vaktade hela natten. Då kände jag mig trygg igen.

Ja så ni förstår kanske att jag inte sovit så mycket nu. Lite sömn resulterar i irritation och rastlöshet.
Att jag dessutom börjar jobba igen om ynka två dagar gör inte saken bättre. Semester är verkligen lyckan på jorden.
Suck.

Fladdermusfritagning:


 
Under en hylla i garderoben hittade vi den:
.. Två rumpor försöker komma åt vampyren:  Mormor och far min var dom som fick ordna med det där. Jag och mamma höll oss på SÄKERT AVSTÅND. Mormor ville slå ihjäl den eftersom det var så svårt att få ut den levande ur det lilla utrymmet under hyllan, men det satte pappa stopp för och istället lyckades dom tillsut fånga in den i en håv: .Sen släppte vi ut den i det regniga fria. Den var omtumlad och ville icke flyga iväg. Vi gömde den under garagetaket där den kunde få återhämta sig utan att katter kom och störde. Idag var den borta.

Snipp snapp snut, så var sagan slut.

PussKram


Kommentarer
Postat av: Matton

Herregud, NIIIILES!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback