Dagen i DETALJ.

Hejhopp.

Har precis sett en skitkass film. Robert de Niro spelade en av huvudrollerna och lurade mig till att se den.
Gubbe.
Mad dog and Glory hette denna konstiga komedi. Dåligt konstig var den.

Igårkväll var jag på munken med Annika, Elin och en som heter Ida. Vi började kvällen vid halv nio-tiden hemma hos Annika och förfestade med sminkning, frissning, drinkning och annan fixning. Sen försvann vi iväg.
Det var kul och asmycket folk. På slutet lite väl mycket folk. Sådär mycket att man på dansgolvet hade en kvadratmillimeters dansutrymme ungefär. Men det var kul.
Tiden gick skitfort och helt plötsligt var klockan två och det var dags för stängning.
Tack för en kul kväll, my ladies!

Idag har jag...hmm... vad har jag gjort egentligen? mitt minne börjar bli dåligt.
Vaknade vid tolv av att Annika skrek:
- FRUKOSTEN ÄR SERVERAD!
Satte mig upp i sängen och fick höra Elin berätta att hon drömt jättemycket inatt. Kom då på att jag själv drömt att mamma och pappa förnyade sina äktenskapslöften med en stor bröllopsfest. Vi skrattade åt det, och sen berättade Annika och Elin vad dom drömt. Dom hade drömt ännu roligare.
Klev upp, åt frukost; naturell youghurt med müsli och russin i, hembakade himmelskt goda bröd, och digestivekex. Till det ett glas apelsinjuice. Annikas syster Mia kom och satte sig vid frukostbordet. Annika plockade fram chokladbollar som Mia gjort nån gång dagen innan. Vi åt och kände oss onyttiga men struntade i det. Hungriga och trötta efter krognatten som vi var. Plockade sen undan frukosten, gick och packade ihop, tog bort madrasserna och borstade tänderna. Sen ville Annika och Elin dra eftersom dom skulle jobba. Då sa vi hejdå och sen åkte jag hem. Hemma satte jag mig vid pianot en stund. Kom där fram till att jag hatar vårt piano och mina trögfattade fingrar och satte mig istället vid datorn en stund. Där läste jag bloggar men inte mycket uppdatering hade skett så det gick väldigt fort. Blev sur för att ingen vill skriva blogg nu i sommarvärmen och började "youtuba"  istället. Hamnade efter ett tag bland en massa gamla sommarlovsprogram. Kom fram till att Mormors magiska vind, Salve och Vintergatan är dom i särklass tre bästa som visats, däremot väldigt svårt att bestämma vilken som är allra bäst. Hittade även ett kort klipp från serien simpor och grodfötter, och kom fram till att nästan ingen liten unge gillade serien men såg den iallafall. Inte så underligt med tanke på hur äckliga dom ser ut, tänkte jag. Kom ihåg hur jag själv tyckte serien var läskig när jag var liten men ändå såg nästan varenda avsnitt.
Sen kom mamma och störde mig i youtubandet. Hon ville att jag skulle göra nåt åt kycklingen som stod på bänken. Kycklingfiléen alltså, inte en levande kyckling. Jag antog hon menade nåt matigt och bestämde mig för att göra den berömda flygande jakob. Blev sur när jag upptäckte att vi inte hade några jordnötter hemma. Blev då väldigt sugen på rabarberpaj och övervägde att göra det till kvällsmat istället men insåg det okloka i den idéen och åkte istället till affären och köpte jordnötter. Träffade chefen i affären, hon var förvirrad och hade slarvat bort nycklarna. Dom låg dock i hennes byxfcka och var snabbt återfunna. Gick in affären och letade fram vad jag skulle ha. Chilisås, jordnötter, vaniljvisp, diskmedel, youghurt och glass. I kassan fick jag hjärtklappning när jag inte hittade kortet i plånboken. Hittade det dock i en annan liten plånbok i min väska och kunde betala utan problem. Packade ner allt i en plastkasse och åkte hem. När jag kom hem skar jag upp kycklingen i mindre bitar, kokade sås, skivade bananer, la allt i en form, hällde över JORDNÖTTER och tjoffade in det i ugnen. Sen kokade jag ris, gjorde en sallad, bakade rabarberpaj och diskade. Därefter ställde jag tallrikar och bestick på bordet och ropade till familjen:
- MAAAAAT!!!
Vi slevade upp maten och satte oss ute på altanen i det något kalla men soliga sommarvädret. Vi åt och pratade, sånt som familjer gör och sen gick alla in och gjorde nåt. Själv sprang jag upp på rummet och bytte om till mjukisbyxor och sen gick jag ner och drog på mig joggingskorna. Där nånstans kom morfar in med en nyckel och sa:
- Den här får ni använde sen när ni ska stänge av gräsklipparn.
- Okej, sa jag och mamma.
Sen gick han, och jag med. Han skulle hem, jag skulle på en promenad. Gick "6 kilometarn" och passerade därmed kusinernas gård. Fick se att dom var ute i trädgården så jag stannade till och pratade lite med dom en stund. Fotboll pratade vi blandannat om. Sen gick jag vidare.
Var hemma igen en dryg timme senare och ställde mig att vispa vaniljvisp. Därefter blev det rabarberpaj-kalas. Det var då vi slog på Tv4 film och upptäckte att en komedi med Robert de Niro just skulle till o börja.
- Åh va kul, Robert de Niro är med! då MÅSTE den vara bra!
Ni som läst från början av detta inlägg och orkat er igenom hela denna utomordentligt tradiga "det-här-har-jag-gjort-idag-text" vet att så icke var fallet.
En timme och 40 minuter senare var filmen slut och jag besviken.
Då satte jag mig här och bestämde mig för att skriva ett blogginlägg och vara lite roligare än alla andra som väljer att ligga i solen istället för att blogga.
 Började inlägget med att berätta vilken skitfilm jag nyss sett, ville på så sätt rädda så många som möjligt från att begå samma misstag. Efter det insåg jag att jag inte hade nåt mer kul att skriva, förutom gårdagskvällen, och kom då på den briljanta ideén att föreviga denna söndagen den 5 juli 2009 med att i detalj beskriva vad jag gjort under dagen.
Och nu var jag klar med det. Vad som händer härefter är nog att jag slösurfar lite. Bestämmer mig för att det får bli MAX en halvtimme till, men det slutar med att jag stänger av datorn TVÅ timmar senare. Då är jag i zombietillstånd och masar mig upp till badrummet där jag duschar av mig all hårspray jag fortfarande har kvar i håret, och borstar tänderna innan jag kryper ner under täcket och däckar.
Slut.

Imorgon ska jag träffa mina två vänner Elin och Annika. Igen.
Ja, dom får visst aldrig nog av mej.

Godnatt.

PussKram

Kommentarer
Postat av: Karro

Du... som bildtext på din senast uppladdade bild på bilddagboken så står det;"nu är det höst!"

En aning deprimerande ;) sommarbilder tack! Förresten så har jag bytt till blogspot, så kika gärna på min blogg vettja :) vi ses!

Postat av: Moa

Kul att du kom på besök igår. Hade medlyssning och det ringde på så jag kunde inet komma och hälsa. Kom hit igen så ska jag göra det ;)

2009-07-07 @ 07:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback