Toppenhelg nr. 2

Ett kort inlägg ska det bli här nu.
Snart bär det av till staden där det ska spelas träningsmatch mot FOC Farsta.

En vecka till av 2009 har sprungit iväg. Mitt flyghavrejobb tog slut på onsdagsförmiddagen och eftermiddagen spenderade jag istället krypandes på knä bland ogräs i palsternacksfältet. Men efter det har jag faktiskt sluppit undan åkrarna och istället har jag haft det ganska trevligt på jobbet torsdag-fredag med lite mer varierade arbetsuppgifter för en gång skull.

Nu är det helg och hittills har det varit riktigt bra. I fredags fick jag helt oväntat sluta tidigt och var hemma till halv två redan. Åkte då in till stan och fikade med Elin och Annika på ringduvan innan det var dags för tidningsutdelning för fotbollslaget på Willys. Där stod jag och Emelie fram till klockan sju, sen kom Annika och handlade med mig. Därefter blev det middag ute i kvällssolen hos Annika tillsammans med Elin.
Sen skulle jag skjutsa Elin in till öster då hon skulle ut med sina arbetskompisar. Efter övertalning lyckades hon få mej att följa med dom.
-Okej da, en liten stund kan jag väl va med, sa jag och började byta om till något snyggare kläder i bilen på coops parkering.
Det hela slutade med att jag kom hem tre på natten, då hade vi hunnit med drinkar (jag alkoholfritt såklart! Don't drink and drive) på wallers, dansande på munken och mat på mcdonalds.
Det mest spontana jag gjort på länge, men ooh så kul jag hade. 
Elin har trevliga arbetskompisar också, och det är bra.   

Igår sov jag bort halva dagen. På kvällen åkte jag och Wenke till Roma för en återträff med vår högstadieklass. Vi var en mycket liten skara men hade trevligt ändå med kubbspel och allmänt babblande. Vid tio-tiden åkte vi in till stan där dom andra gick på munken medan jag och Wenke valde att gå runt på stan istället, eftersom jag skulle spela fotboll idag och Wenke jobba. En mycket trevlig kväll det med.

Kort var det sagt, det blev inte särskilt kort.
Nu ska jag snart åka och spela skiten ur FOC Farsta.


PussKram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback