Ångest och veckorapport

Dagarna fortsätter löpa på i rask takt. Löper definitivt snabbare än vad jag själv gör, som slarvat med den "egna träningen" nu under fotbollsuppehållet.

Denna veckan har jag:

- Kollat min kvaddade dator på databyrån.
- Köpt en strandstol på Rusta (fiin mörkblå med nackkudde (!) tjohoo! ehm..)
- Badat i Hejdeby kalkbrott och kommit fram till att den tidigare badkrukan Isabelle numera är en riktig tuffing medan hennes systrar är ena riktiga mesar...
- Smakat Marabouchokladens sommarsmak med jordgubbsbitar i. Den var god.
- Solat i Åminne i sällskap av Micka. Fick besök av alger men det gick ingen nöd på oss.
- Dansat loss på munken med Elin och Annika. Skitbra musik för en gång skull!
- Utflykt med de två dans-pinglorna i Svarthäll.
- Promenerat som en galning över hela socknen.
- Lyssnat på lillasyster Therese när dom hade spelning med gruppen från rockkollot hon gått på i sommar.
- Delat ut tidningar i Almedalen med fotbollslaget för andra gången under almedalsveckan.
- Fått ett mindre aggressionsutbrott på Kristdemokraterna. Dom hade "hyrt" gräsmattan intill scenen i almedalen så där fick vi inte gå och dela ut våra tidningar. Inga av dom andra partierna har gjort det, men KD vill ju inte vara som alla andra. Kul, när det började närma sig tal-dags vid scenen stod i princip ALLA almedalsbesökare på den "hyrda gräsmattan". Buu för KD.

Så där fick ni veckan i korthet.

Jag har börjat förstöra saker mer än vanligt. Och inte är det helt vanliga saker jag förstör. Det började efter att jag kommit hem från USA.
En kväll tappade jag min dator i golvet. Otuligt nog satt nätverkskabeln i och självklart landade datorn med kabeln före i golvet. Datorn i sig klarade sig bra men kabeln och dess urtag blev totalförstört och jag kan nu inte använda internet längre. Dock fick jag råd från databyrån att köpa nån grej som fixar det. Låt oss inte gå närmare in på det (jag och datorer, ni vet..).
Nån kväll efter mitt dataförstörande skulle jag vrida på kranen i köket och ta ett glas vatten. När jag vrider på kranen knakar det till och plötsligt sitter handtaget väldigt löst och inget vatten kommer. Då hade jag alltså lyckats förstöra vattenkranen också. Ja, hur lyckas man?


Jag har ÅNGEST. Om en vecka har jag börjat jobba igen. Fy f**n va tråkigt!
Upp klockan fem och sex på morgonen, stå i det heta packeriet i fula, illasittande, varma kläder och peta på torra morötter till sena eftermiddagen. Suck.
Jag har fått mersmak på det här med semester och ledighet. Jag får så mycket gjort! och jag orkar så mycket mer! Suck.
Samtliga som läser det här sitter säkerligen och tänker nåt i stil med: "Va fan klagar hon på, varit ledig i över en månad med kanonväder och allt, medan man själv jobbat arslet av sej" eller "bortskämda snorunge, var glad att du har ett jobb". Jag förstår er, håller med er tillochmed. Gnällig, bortskämd och lat, that's me! Men det skiter jag fullkomligt i. Det är pestigt att gå tillbaka till detta monotona morotssorterande efter fem och en halv vecka i friheten, hur förjäkligt alla andra än har det. Sådesså.

Jaja, än är det inte jobbdags. Har fortfarande SEX ljuvliga dagar kvar av semestern och dom ska jag inte deppa bort. 
Ut i det vilda Isabelle! Bred ut dina vida vingar! Flyyyyg!
 Ehm.. hejdå.

PussKram 

Kommentarer
Postat av: Mickis

För min del ser jag framemot semester, endast 4 dagar kvar innan ledighet i 4 veckor! Längtar!

2009-07-03 @ 13:47:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback