RIKTIG BONDBRÄNNA!!

Okej, solen skiner och klockan är snart halv sex.
Jag ska fatta mig kort.

Helgen i sommarstugan var avkopplande. Den kan sammanfattas med orden:
- Sol
- Böcker
- Mat
- Sova.
Det var väl ungefär vad jag och mina föräldrar gjorde. Mest läste vi.
Jag har hamnat i nån bok-period och maler igenom böcker på löpande band. I sommarstugan hann jag läsa ut tre böcker på två dagar! Det är få saker som är så avkopplande som när man i lugn och ro kan få sitta och läsa en riktigt bra bok.
Ja, så det var min helg.

Igår var det åter tillbaka till arbetet. Inget fyratimmars pass som i torsdags, utan nu åkte jag på att PLOCKA FLYGHAVRE!
De' ni!
Igår förmiddag blev jag upplockad vid morötterna och körd ut till en åker i Martebo. Där gick sen jag och tre herrar med varsin sopsäck och letade efter detta irriterande ogräs, flyghavre. När vi fick gå hem klockan fyra hade vi  nog gått över en mil iaf.
Och efter några timmars morotssortering imorse, fick vi på förmiddagen idag fortsätta där vi slutade igår.
Har nog inte "promenerat" såhär mycket som jag gjort dessa två dagar, på evigheter..

Solen har stått högt på himmelen nästan hela tiden och armar och ansikte har fått färg så det heter duga.
Bondbränna har jag fått också.
RIKTIG BONDBRÄNNA!
Ingen jädra "utflykt i t-shirt bondbränna" som en annan turist, utan här har jag gått i stekande sol på åkern i t-shirt och arbetat likt en riktig bondmora, därav uttrycket och även färgen.
Men speciellt vackert är det då inte..

Vet ni vad jag mer gjort!?
Jag har köpt en SYSTEMKAMERA!!
Tjohooo!!
En Canon EOS 1000D, fint som snus.
Nu jädrar ska här fotas!
Har gått omkring ute i trädgården den senaste timman och fotat allt jag kommit åt. Det är så kul!!!
Tror det är därför jag är så uppspelt också...

Nej, måste ut i solen och göra av med all energi.

PussKram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback