Riktiga hårdrocksband deltar inte i melodifestivalen..

Te är gott.
Speciellt Kränkus Kalkstensdrömmar.
Jag har druckit tre koppar redan.
Tänk, för två år sen tyckte jag te var jätteäckligt..
Förra nyårsafton bestämde jag mig för att jag år 2008 skulle lära mig dricka te. Mitt nyårslöfte alltså, och det gick ju galant.
I år är det jobbigare..
Jag har aldrig orken att sätta mig med munspelet och börja inlärningen.
Det får bli ett projekt på semestern i sommar tror jag..

Igår var det då Alla Hjärtans dag. Den blev inte så hemsk trots allt.
Den började tidigt på morgonen. Klockan halv nio var jag på P18 för att träna fotboll. Träningen var på ett halt konstgräs i rävhagen, men det gick bra. För min del gjorde jag nog den bästa träningen på länge. Kan till viss del bero på att jag för en gång skull inte hade en hel dags arbete bakom mig. Detta ledde till att nya tränaren berömde mig efter träningen och sa att jag jobbat bra idag. Första gången hon berömmer mig! Då blev jag glad. Fick även prata lite med Claes om jobbsituationer och allt. Han var väldigt förstående, vilket kändes bra. Så nu är jag fått nya krafter!
Efter dusch överraskade vi målvaktstränaren som fyllt 50 år, med tårta och marängswiss. Gott gotti gottgott. Han blev glatt överraskad, till vår glädje! Va kul det är att födelsedags-överraska!
Efter tårtkalaset åkte jag in till öster. Hann med en snabbis på H&M innan jag raskt traskade ner till domkyrkan. Där vankades det bröllop. Det var väl närmast alla hjärtans dag jag kom denna dag.
Jag var där med kören i uppdrag att sjunga två sånger under vigseln. Den ena låten var min favorit kärlekslåt, "Utan dina andetag" av Kent. Det var så fint så och riktigt stämningsfullt, trots att man inte kände brudparet överhuvudtaget. Fint med vinterbröllop också! Kanske nåt man själv satsar på när eller om det blir dags om många, många år.
När det var avklarat åkte jag till Elins jobb en snabbis för att planera mat och godsaker till kvällen. Vi kom inte fram till nåt klokt.. Vi köpte istället godis och glass, sen åkte jag hem och tog det lugnt i några timmar.
Kvart i sju åkte jag in till stan igen och hämtade kina-mat (som vi efter mycket om och men bestämt oss för) som jag sen tog med mig hem till Elin. Där åt vi och sen såg vi melodifestivalen.
Båda två var riktigt trötta eftersom ingen av oss sovit mer än fem timmar natten innan. Denna sömnbrist i kombination med ett alltför stort sockerintag resulterade i en väldigt flummig kväll. När "hårdrocksbandet" H.E.A.T körde sitt bidrag höll jag på att skratta ihjäl mig. Sångaren såg ju för jäkal töntig ut! Jag skrattade hela låten igenom. Ännu värre blev det när vi upptäckte en av bandmedlemmarnas klädsel. Han hade gråa, supertighta TRIKÅER!! Man kunde se ALLT. Lite för mycket och det var en riktigt obehaglig syn. När pressen efter tävlingen kom fram och började fotografera tog trikå-killen ett ordentligt tag om hela paketet och posade så framför kamerorna. ja jisses.. Dom var verkligen supertöntiga. Och inte passar dom in i melodifestivalen heller. Hårdrocksband passar inte in i melodifestivalsammanhang.
Efter melodifestivalen mådde vi illa efter allt godis så då tog vi en kort promenad.
När vi kommit in ringde vi Matilda i USA!!!
Ååååh va roligt det var! I två timmar pratade vi alla tre och allt var precis som vanligt. En jäkla massa flum, skratt och lustigheter.
Planering inför mitt och Elins besök hann vi också med. I början av Juni bär det av! Längtar, längtar, längtar!!

Idag har jag sovit hela förmiddagen. En timmes promenad har jag också hunnit med. Och lite semlor. Nu ska jag se Beck "skarpt läge".

Imorgon är det vardag igen. suck och stön.
Mm, va härligt det är med helg.
Om en vecka är jag i Åre!!

PussKram

Kommentarer
Postat av: micka

jaså du, jag tyckte HEAT var bra jag...visst dem hade sjukt fula kläder o såg ut som ett gäng uteliggare, men låten var det drag i tyckte jag! Precis som de ska va. Såg du verkligen skarpt läge?? Var de inte Gamen ;P haha

2009-02-16 @ 09:11:16
Postat av: Jag

Nej dom blev urlöjliga i melodifestivalen bland lili & susi, Amy diamond, Måns och allt glitter.

Hehe nej, mamma spelade in skarpt läge när den gick på tv:n för några veckor sen. Jag har inte hunnit sett den förrän igår. Riktigt bra faktiskt :)Fast sen såg jag ju gamen med ;)

2009-02-16 @ 18:44:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback