Snart är vi alla beiga.

Oooh va trött jag är.
Fast jag borde inte vara det egentligen. Efter två veckors hårt slitande har vi nu haft en riktigt lugn vecka på jobbet, hittills. Och med lugn menar jag då att vi jobbat våra åtta timmar och sen fått gå hem. Ingen övertid vare sig på morgonen eller på kvällen. Skönt!

Fast ikväll hade jag inte haft nåt emot övertid...
Ska göra ett nytt besök på gymmet ikväll. Urk.
Funderar fortfarande på hur jag ska övertyga tränarna om vilken urusel idé det är att låta plåga oss med det där.
suck.

Idag hörde jag en mycket bra sak på radion. Det var på morgonpasset och en av programledarna var och åt frukost hemma hos Björn Ranelid. För er som inte vet vem Björn Ranelid är så kan jag kort förklara att han är svensk författare, har skrivit ett antal romaner. Han pratar även väldigt speciellt. Han börjar plötsligt prata som att han läser en dikt. Beskriver helt vanliga saker väldigt poetiskt. Lite läskigt faktiskt. Ungefär som en shakespeare pjäs där alla pratar högfärdigt och diktande, fast på riktigt. Och år 2009.
Iallafall.. Han sa såhär: Var tredje människa i världen är antingen kines, indier eller afrikan. Det betyder att förr eller senare så kommer vi alla att vara beiga.
Riktigt smart sagt.
Så nazister och Rasister, lägg ner. Er nästa generation kommer vara beiga och se likadana ut som barnbarnen till dem ni hatar idag.
Va tråkigt egentligen att alla ska bli beiga. Beige är liksom ingen riktig färg egentligen. Va coolt det varit om alla kunde vara gröna. Eller lila kanske! Det hade vart nåt!

Nej nu ska jag göra av med lite pengar. Jag har anmält mig till Högskoleprovet. 350 spänn kostar anmälan, men det får det vara värt.


Suck. Nu är det bara drygt två timmar kvar till helvetestimman sätter in. Suck. Jag vill inte gymma!!

PussKram

Kommentarer
Postat av: emelie

de gick ju bra ju bella :)

Postat av: therese

haha, bello du är så rolig! Jag föredrar nog lila:) tänk vad kul med en massa lila människor! Men förstå vad trött man skulle bli på lila tillslut...

2009-02-16 @ 14:21:23
URL: http://thereselyander.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback