Bland badmössor och pianofingrar i melodifestivalstider

Montag.
Sitter i tv-soffan, hemkommen från en lugn dag på jobbet och lyssnar på lillasysters pianospelande. Fy fan vilken musikalisk syster jag har! ni skulle bara veta. Hon är grym! Jag blir avis ända ner till fotknölarna men också så jäkla stolt! När hon blir känd och får spela på jättestora scener ska jag stå ute i publiken och berätta för alla att hon är min syster. Lilla Tessan...

Helgen då.
Melodifestival hos Elin på lördagkvällen. Mina förväntningar på bidragen var som vanligt jättelåga, men det var ändå två låtar som imponerade en aning. Början av Emilias låt var inte illa, sen blev refrängen lite för glattig, men ändå klart godkänd. Sen gillade jag Caroline af Ugglas låt. Inget som passar in i schlager-ramen (kanske därför jag gillade den?) men den var faktiskt riktigt bra!
Ja, så det är nog ändå ingen omöjlighet att det ska kunna bli ett bra melodifestival år ändå.
Men det nya röstningssystemet var ju en totalförvirring! Rösta hit, så får dom tävla dit, sen röstar du dit och då går dom hit, och sen kommer dom dit om den där går hit. Qué? ja, dom gör verkligen allt för att krama pengar ur de schlagergalna svenskarna.
Sen var det då årets programledare. En tuff uppgift att ta över efter folkkära Kristian Luuk och nog har hon fått ta emot skit efter sändningen i lördags. Det är precis som vanligt. Minns att Lena Philipsson fick jättemycket kritik när hon ledde festivalen, och Luuk hade det inte så roligt till en början heller. Varför ska det alltid klagas på programledarna för? Alla klagomänniskor kan väl ställa sig där själva då och försöka göra bättre ifrån sig. Det är ett så enormt stort projekt och det är 1000 saker att hålla koll på. Att det dessutom sitter 3 miljoner människor och ser på dig gör inte saken bättre. Förstå nervositeten inför första deltävlingen! Men av det jag sett under tidigare år så brukar dom komma in i det efter nån vecka, så ge det bara lite tid. Jag hejar starkt på Petra Mede. Hon fick oförtjänat mycket kritik. Många klagade på att hon pratade högljutt, vilket jag tycker var BRA att hon gjorde. HON VÅGAR TA PLATS! Vilket krävs från kvinnor om man vill höras i den här jädra världen. Hon är dessutom riktigt rolig emellanåt. Gillar att hon bara pratar på och tar från tomma intet. Inga roliga historier skrivna på manuskort här inte, som det alltför ofta är på galor av alla dess slag. Inövade skämt är det tråkigaste som finns!
Säger bara: GO PETRA MEDE!

Nog med melodifestivalsnack för en knapp vecka nu.
På lördag kör vi hårt igen.

Sitter här och är lite i valet och kvalet. Det är läger med Island Games laget i helgen, men jag är osäker. Hade egentligen lite andra planer och hade sett framemot att göra något annat än spela fotboll i helgen. Vi tränar trots allt redan fem gånger i veckan med Dalhem/P18.
Hmm...
Läger, eller icke läger. Det är frågan.


Ikväll ska det badas med laget iaf.
Vattengympa!!
Shit, jag är så förväntansfull! Va spännande det ska bli! Jag har aldrig vattengympat förut.
Fast det verkar som att det blir jobbigt. Har alltid förknippat vattengympa med pensionärer i granna badmössor, av den anledningen att min farmor och farfar badat så i flera år. Men det finns olika svårighetsgrader och det förvånar mig inte om vi får den värsta.
Mm, men det ska bli härligt. Ett svinjobbigt träningspass är precis vad min kropp behöver nu efter två veckors träningsledighet pga jobb. yeeeh.

PussKram

Kommentarer
Postat av: ewelina

Versen på Emilas låt var en Bo-caspers orkersterlåt, och refrängen var så gott som "I'm yours"

Suck!

2009-02-10 @ 21:56:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback