Se upp i backen, fyra hål i nacken!

Min mage är fylld till bredden med popcorn. Lite godis och korv har också letat sig ner dit.
Jag och pappa har ensam-kväll. Det firar vi med att Äta för sånt gillar vi.
Här är det en lugn och harmonisk atmosfär ikväll.

Äntligen är denna arbetsvecka över! Det har bara varit jobb och sova hela långa veckan. Igår kom jag och min tvättgalna syster fram till att det enda av mina kläder som tvättas här hemma nuförtiden är arbetskläder och fotbollskläder. Resten av garderoben har hamnat i glömska. Klänningen jag hade på nyår täcks av damm och alla snygga kläder som inhandlats i höst/vinter hänger orörda på galgarna. Sorgligt. Det som stör mig mest är att nu när jag HAR RÅD att köpa alla SNYGGA, DYRA kläder jag vill ha så är det helt ONÖDIGT. Jag kommer ändå aldrig få tillfälle att använda dom.. 
Jaja, jag gör inte av med en massa pengar och slipper tvätta så ofta.
Ja' är inte bitter.

Åååh, nu kom min sötkisse in. Han är bra han. Tycker om mig trots att jag stinker svett och ruttna morötter. Han är lite rastlös. Snön erbjuder inte mycket lek utomhus och det blir snabbt kallt. Istället håller han sig inne och gör livet en aning mer besvärligt för sina familjemedlemmar genom att vända upp och ner på det mesta. Men vi älskar honom ändå. Sötis.

Nog om katter.
Jag skulle komma fram till att efter allt jobb och fotbollsspelande ska det äntligen bli lite äventyr i mitt simpla liv. Imorgon bär det nämligen av till ÅRE!! Tjohoooo!!
06.00 på hamnterminalen imorgonbitti börjar vår skidvecka.
Jäklars va kul det ska bli!
Inga morötter, inga skavande benskydd, ingen väckarklocka 04.45, inga gnälliga chefer, bara en hel vecka med härliga vänner, ljuvliga minusgrader och gnistrande snö.
Vissa föredrar att åka till varmare breddgrader men själv tycker jag det ska bli underbart med en 20 minus och bländande skidåkning.
Målet med resan blir att uppleva minst en afterski och att komma hem helskinnad utan brutna ben. Lika bra att lägga ribban högt från början..

Bloggen tar därför sportlov en vecka nu.
Ni får ha det så mysigt här hemma med lov och pulkaåkning.

Ska avsluta detta snöiga inlägg med en liten skidrese- historia. Det är mycket möjligt att de flesta av er redan har hört den eftersom jag allt som oftast berättar den såfort ämnet fjällen kommer på tapeten, men här får ni då den i skriftlig form.

Det är en historia jag hörde på radion en tidig morgon för några år sedan. Det är ett tag sen så ha överseende med att jag kanske glömt bort endel detaljer, ifall att ni hört den förut.
En tjej mailade in och berättade om ett fjällenäventyr hon varit med om.
Denna tjej var alltså på skidresa med några vänner. Vart har jag ingen aning om, men förmodligen på ett ställe där det fanns mycket snö och stora backar.
Iallafall.. Mitt under ett åk blir den här tjejen otroligt kissnödig. Efter ett snabbt övervägande bestämmer hon sig för att svänga av backen och sätta sig inne bland granarna och buskarna. Hon tänker sig att detta ska gå mycket snabbt och struntar i att ta av sig skidorna utan drar bara ner byxorna och hukar sig till rätta. Plötsligt känner hon hur skidorna börjar glida bakåt. Hon har ingen kontroll över det hela utan far rakt ut i backen. På huk och med rumpan i vädret kör hon slalom mellan skidåkarna. Hennes kompisar får syn på henne men har ingen möjlighet att hinna ifatt henne. Denna pinsamma skidtur slutar när hon slutligen kör in i en liftstolpe.
Hon får då uppsöka sjukhus eftersom hon lyckats bryta ett ben. I väntrummet hamnar hon bredvid en kille som sitter med armen gipsad. Hon blir lite nyfiken och frågar därför vad han råkat ut för. Han svarar följande:
- Du kommer aldrig tro mig, men det var såhär att jag satt i en sittlift då jag plötsligt fick syn på en tjej som kom åkandes på skidor med rumpan i vädret. Jag började skratta så mycket att jag ramlade ur liften och bröt armen på tre ställen.

Den här tjejen lät påpeka i sitt mail att hon INTE berättade sanningen bakom hennes brutna ben..

Trevlig helg på er!

PussKram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback