Men till nästa år igen, kommer han vår gamle vän, ty det har han lovat!

Idag har jag tvättat arbetskläder, dammat, plockat ner julsakerna i mitt rum, dammsugit och skurat golvet.
Ja ni läste rätt. Idag har jag plockat ner julsakerna.
Jag är mycket väl medveten om att det är februari månad nu och att det snart är två månader sedan vi hade jul, men jag har helt enkelt inte haft tid.

Okej, ska jag vara ärlig beror det väl inte bara på tidsbrist. Jag har ett litet problem, och det är dessa avslut.
Jag hatar när saker tar slut. Som julen då tillexempel. Jag älskar julen och lever alltid upp lite extra när dessa veckor kommer. Därför blir det så himla sorgligt när den är över, och när julsakerna plockas bort nä, då strejkar jag. Fast att vänta till februari var nog lite väl. Nästa år ska jag dra fram ALLA julsaker första advent, sen får dom vara framme till en vecka in i januari nånting. Då ska väl julmängden vara nog.

Alltså det är verkligen skitjobbigt med avslut. Man får extrem ångest och vill bara spola tillbaka tiden och få uppleva det en gång till. Man blir deprimerad och allt blir grått och tråkigt. Klassbytena mellan mellanstadie-högstadie och högstadie-gymnasiet, ångest. Att sluta gymnasiet, ångest. Trots att jag egentligen längtade bort från skollivet, jag ville bort och få göra annat.
Jobb tycker jag också är jobbiga att sluta. Tillochmed Kneippbyn var lite sorgligt att lämna för sista gången. Dock en väldigt kort ångest. En-minuts-ångest.
Samma sak med resor, läger, kurser i skolan, fester, osv. Allt som är en stor del i livet, eller som gör stark inverkan på mig.  Jag HATAR avslut.
Men jag kan hantera det. Även om julsakerna får hänga uppe en månad extra.
Tur att påsken inte har någon större plats här i vårt hem.

Nu ska jag snart sätta mig i bilen och åka till Elin. Sen ska det bli melodifestival!!

Glad Påsk!

PussKram

Kommentarer
Postat av: Emmapemma

håller med om det där med att man har ångest och längtar tillbaka till saker, men kanske att man minns saker lite bättre än vad dom egentligen var, kanske därför jag tackat ja till att jobba på Kneippan i sommar igen! ;)

2009-02-09 @ 19:10:35
Postat av: Jag

Ojoj, du vågar dig på en sommar till alltså ;P

Äsch, ni hade de mycket roligare i restaurangen än vad vi hade så det blir nog bra för dej :)

2009-02-09 @ 22:48:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback