GLAD alla hjärtans dag.

Det är Fredagen den trettonde idag.
Otursdag!!!

Jag var tvungen att kolla upp det här med denna otursdag lite närmare.  Efter lite snabbläsning på wikipedia fick jag fram att det har att göra med religion och onda kungar och påvar.
Man hade lite olika hypoteser kring det.
Den ena är att Jesus blev förrådd av Judas som var den trettonde lärjungen. 
Den andra kommer från nordiska mytologin, där svekets och ondskans gud Loke kom som den trettonde gästen till ett gästabud i Valhall, och ordnade så att Balder dog.
Den tredje har att göra med ett antal ordensmedlemmar från Tempelherreorden (grundades 1119, medlemmarna var riddare som hade i uppdrag att skydda pilgrimerna från överfall när dom färdades till Jerusalem under korstågen och för att värna korsfararstaterna. Vad skulle jag göra utan wikipedia!?). Dom blev fredagen den 13:e 1307, fängslade av Filip IV av Frankrike på order av Påven Clemens V. Därefter blev de flesta av dem torterade och avrättade.

Ja vad skulle man lära sig om inte wikipedia funnits!?...

Iallafall... den här "otursdagen" drabbar sällan mig. Jag har snarare TURDAG dessa speciella fredagar. Idag t.ex. i förmiddags hamnade jag vid den så kallade helvetesmaskinen på jobbet, den krånglar alltid! men vi har nog aldrig tidigare samarbetat så bra under hela min tid där som vi gjorde idag.  
En annan sak - mitt tröjnummer har ALLTID varit nummer 13, och det har inte varit nåt fel på det.
Tretton bringar mig tur.
Jag ÄR nummer tretton.
Undrar om jag är Oturen själv...

Ooh va trött jag är..

Imorgon är det Alla Hjärtans dag.
Skitkul.
Verkligen.
Orka bry sig.
Kommersiellt skit.
De enda som tjänar på det är affärerna. Ja, och så nån tursam jäkel som blir friad till, eller gifter sig (men har en jäkla skitdag varje gång det är fredagen den trettonde, ha.ha.) denna kärleksdag.
Love is in the air!
Förutom för alla icke-singlar som får ge sig ut på krogen för att finna lyckan. Ja, eller så gömmer man sig hemma i sin ensamhet, uppkrupen i den plötsligt väldigt stora soffan snyftandes till Pretty Woman och med en ask geléhjärtan (som man köpt på ICA och sen gett sig själv i present) i knät. Lika deprimerad som det gråa februarivädret utanför (varför kan man inte ha alla hjärtans dag mitt i sommaren? det underlättar för alla singlar när dom kan få vara lyckliga över vädret iaf) .
Men ja är inte bitter. 

Min största kärlek är söt som choklad,
och får mig alltid att bli glad.
Förutom när han på golvet pinkar,
då får jag skura med medel i hinkar.
Det stinker ur munnen när han äter äcklig kladdmat,
och på dagarna han ligger i korgen och är lat.
Trots det är han min älskade lilla hårboll.
Vit och svart, ser inte ut som ett troll.
Nej, det är ingen hatt.
Snarare en katt.
Pappa kallar honom KF, förkortning på Kattfan,
men lyssnar bättre till Bromza,
eftersom det är hans riktiga namn.
Oj, nu försvann rimmen, slut på roliga timmen.

Jag är inte det minsta bitter. Vem behöver killar när man har en katt som uppskattar en.
Nej, jag är inte bitter.
Och röda rosor.. pff, rena rama slöseriet på pengar. Dom vissnar ändå efter nån dag. Och choklad föräter man sig alltid på och får ont i magen av. Hur romantiskt är det va!?
Ja är inte bitter.

Nej, men seriöst jag trivs med mitt singelliv. Jag ska nog överleva morgondagen utan några större kärlekskrämpor.

Men f* va trött jag är..

Gå och lägg dej da'!!
- Okej.

Ha en mysig alla hjärtans dag och ta det försiktigt med geléhjärtanen.

PussKram

Kommentarer
Postat av: Mickis

Strålande!

Postat av: ewelina

ha en bra alla hjärtans dag söt-isabelle!!!

2009-02-14 @ 11:13:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback