Harmoni

Så var det fredag igen.
Har precis sett Världens Tyngsta Man skaka rumpa i en härlig samba.
Ja det är fredagkväll, ingen team sportia cup imorrn och allt är tillbaka i det normala.
Alltså - Högerhörnet i soffan, datorn i knät och Let's dance på tv:n.
Den rätta starten på helgen.

Ja fast allt är faktiskt inte riktigt som vanligt. Det är nämligen inte Josses dator jag sitter vid utan nu är det MIN EGEN DATOR som ligger här i knät. Japp, jag har gått och "blitt me dator". Den är så fin så fin, och den är min bara min.
Fantastiskt.
Jag har länge funderat på att köpa en bärbar dator och hade nu precis bestämt mig för en jag gillade (och hade fått tipsad om av min datorkunniga vän André) och skulle just slå till när pappa kom hem med en dator som hans arbetskompis skulle sälja. Liite mindre utrymme på än den först tänkta, ett år gammal, och 4000 spänn billigare. Jag slog till.
Ja, så nu sitter jag här med min fina Hp Compaq 6715s. Fiiin.
Begagnat är inte alltid dåligt. Den här duger utmärkt åt mig.

Ja helg ja.
Mm Helg..
Lördag och söndag ska bli lugna och avkopplande. Jag ska vila och bara ha det bra. Det ska bli en helg i djupaste frid och harmoni.
Oh, jag gillar ordet harmoni. Lika fint på svenska som engelska.
Harmoni. Harmony.
Mitt nya favoritord.

Imorgonkväll ska jag till Elin där vi ska se MELODIFESTIVALEN!
Yes, ÄNTLIGEN är det dags igen!
jag förstår inte vad det är som är så speciellt med melodifestivalen. Jag har nån slags hatkärlek till den.
Musiken är förfärlig. Blä. Men det är glitter och glamour, stor uppståndelse. Festligt och glatt. Dessutom är det oerhört roande att få sitta och verkligen rådissa och skratta ut dom allra sämsta bidragen.
Man liksom fastnar i det på nåt vis.
Ja, det ska bli kul.
Sen kanske vi ska slå en pling till Matilda i USA!!
Wiie!!
Vi mailar jämt och ständigt men jag har faktiskt inte PRATAT med henne sen hon åkte. Åh, va jag hoppas!

Nej, nu tar bloggen för mycket uppmärksamhet från Let's Dance.

Trevlig helg på er!

PussKram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback