Här har ni snyggingen....

....Bilderna på min stolthet är äntligen här!
Titta och förundras:

 




Varför är det bara skit på tv när man för en gång skull har planerat in en lugn och skön helkväll framför tv'n??  Kan nån svara mej på den frågan!?  
Har tagit plats här i soffan, burrat ner mej under julklappsfilten och smockar just nu i mej mjölkchoklad för glatta livet (efter nyår ska jag ta tag i matvanorna igen..ehm..), och en bra långfilm hade inte varit fel nu. Men men, det ger mej lite tid för bloggen istället.

Julen är typ över.
Jaja, nyår är ännu kvar och en röd dag nästa onsdag när det är trettondagjul, och om man håller på reglerna så slänger man ju inte ut julen förrän tjugondagknut. Men ändå.
För mej var julen redan över halv 11 på julaftonskvällen, när de sista julklapparna var upprivna och illamåendet från all julmat stod en upp i halsen. Så är det varje jul för mej. Jag blir alltid lika deprimerad på julaftonskvällen och det håller i sej hela juldagen med. Man inser att allt roligt pyssel, alla förberedelser, allt mys och all stress som varit hela decembermånad gjorts för just denna högtidsdag, och så är den helt plötsligt bara över! Den går så fort! Är det då verkligen värt att springa sej svettig på stan för att hitta de perfekta julklapparna, eller handla julpynt och tomtar för närmare 1000 lappen, när det ändå egentligen bara handlar om EN dag!? suck.

Men förutom den sedvanliga depressionen så hade jag en väldigt mysig och bra jul. Jag fick umgås mycket med familjen och släktingarna, bjöds på ljuvlig julmat, åt godis så det rann ur öronen, fick paket innehållandes sånt jag önskat mej, fick mysa mycket med min kissekatt, och fick sova hela tre nätter i mitt "gamla rum" hos mor och far. En perfekt jul vid närmare eftertanke.

Annandagjul spenderade jag enligt tradition (allt handlar om tradition i jultider ju!) hela dagen i södervärnshallen och svenska spel cup. Fotboll från tidig morgon till sen eftermiddag. Det gick inte skitbra direkt, mitt lag kom tvåa räknat bakifrån, och det hade varit roligare att komma etta framifrån..men det var kul ändå och dagen gick fort.

Nu är det vardag igen. Jag har jobbat idag och ska så göra även tisdag och onsdag, men sen blir det återigen fyra dagar i frihet!

Nej, nu har jag ätit upp chokladen och känner mej lite illamående igen.. Måste sluta detta söttätande snart!
Nästa aktivitet för kvällen blir nog att se lite Sunes jul (en av favoriterna bland årets julklappar) innan jag ockuperar sängen.


PussKram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback