The sun is shining and I like pirates.

Såå, nu sitter jag här i tvsoffan med datorn i knät igen med "Så ska det låta" på tv:n i bakgrunden. I ugnen står en blåbärspaj och blir god.
Min sköna MysFredag. Det var ett tag sen nu faktiskt..

Idag fick jag NÄSTAN sluta halv ett. Nästan alltså. Vi hann städa, gå upp och äta och ställa in i diskmaskinen och skulle bara gå till omklädningsrummet och hämta våra grejer och sen gå hem. Då hade vi helt plötsligt fått mer jobb och vi som inte hunnit gå hem än fick snällt vända ner till packeriet igen och jobba en dryg timme till. 
Aaaah va drygt och irriterande det var!! Just det att man först förberett sig på att få gå hem tidigare och så snor nån det nöjet ifrån en. Visserligen fick vi ändå gå hem en och en halv timme tidigare än vår ordinarie arbetstid och visserligen har jag slutat tidigt hela veckan lång, men det var ändå störande. I mitt huvud var jag ju liksom redan hemma!

Jaja, inget man ska klaga över egentligen. Det har verkligen inte varit mycket jobb den här veckan. Och det har varit OTROLIGT skönt.
Vad har jag då gjort under mina lediga eftermiddagar?
Svaret är självklart: Solat.
Tidigare har den här tiden på året varit den mest stressiga och jobbigaste. April-maj, de två sista månaderna innan skolavslutning. Lärarna jobbade hårt för att planera in alla prov och inlämningsuppgifter under en och samma korta period och vi stackars elever fick lägga all fritid och ledighet åt sidan. Och jag minns att under den här hektiska perioden var det EN sak som var EXTRA jobbig att lämna åt sidan. April-maj bjuder ofta på en massa sol som värmer en allt mer ju längre in i månaden vi kommer så det jag tyckte var tråkigast med skolan var just det att jag aldrig kunde få njuta av det där vackra vårvädret. Sitta ute i solen med en bra bok och fånga upp varenda liten solstråle som letar sig ner.
Därför har jag nu tagit igen alla missade soltimmar dessa fem dagar. Det har varit enormt skönt.

Jaha... vad har jag mer att skriva ikväll då?
Idag kom domen i pirate bay rättegången. Antar att ingen av er missat den?
Domen blev ett års fängelse för de fyra IT-killarna.
Men alltså det är en sak jag funderat på åtskilliga gånger medan den här rättegången pågått.
Dom här fyra killarna ska nu alltså sitta bakom lås och bom tillsammans med andra lagbrytare. Lagbrytare som begått mord, våldtäkter, misshandlare, pedofiler och så dessa IT-killar då. Hur ska dessa datanördar klara sig bland alla mördare?
Det verkar så knäppt liksom. Dom har gjort musik och film lättillgänglig för fattiga/snåla människor illegalt, men det känns som att det är ganska milt i jämförelse med att skada eller döda en annan människa.
BIffig, rakad, tatuerad man med brölig stämma: - Jaha, och vad har du gjort för att hamna här då?
Datanörd med pipig röst: - Ehm... ehh alltså... jag gav bort musik...typ...
Biffig, rakad, tatuerad man med brölig stämma: - Hahahahahahaha, jävla mes, tro inte att du är nån.
Datanörd med pipig röst: - Hjälp, slå mig inte.

Tjoff*

Något sånt kanske...
Under veckan har jag även fått mindre skrattattacker varje gång man pratat på radion om de pirater som härjar utanför Somalias kust och kapar de fartyg som passerar där. Jag ser nämligen Jack Sparrow och Pirates of carribean framför mig när dom pratar pirater. Det hela blir så lustigt om man tänker så. I verkligheten är det helt vanliga bovar i helt vanliga kläder, utan lapp för ögat, utan maffiga träskepp med dödskalleflaggor, och som dödar sina kidnappade fångar om det är nödvändigt. Hemskt. 
Jag tar alla nyheter på största allvar. Alltid.

Imorgon ska jag träna. Sen ska jag städa. Sen ska jag kanske sola lite. Sen ska jag på musikalkompaniets uppsättning av "Curtains" i säveaulan.
På söndag är det SERIEPREMIÄR! Spännande! Sen ska jag till Lokrume och sjunga med kören. Vi ska ha afternoon tea, vilket innebär att vi bjuder in en massa hungriga människor som får äta scones, tårta, kakor och diverse godsaker som vi i kören bakat samtidigt som vi körsångare sjunger och underhåller dem. Trevlans. Det blir sista körgrejen för min del i år. Fotbollen kommer uppta all den tid som kören ligger på. Det blir en ren omöjlighet att hålla på med de båda. Igår var jag på sista kör repet. Hoppade den ganska så viktiga fotbollsträningen och ägnade två och en halv timme åt körsången. Det var trevligt.

Nu ska jag äta paj!

Trevlig helg!

PussKram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback